Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Sarantis kupuje Luksję za ponad 9 mln funtów



dlahandlu.pl - 11 września 2019 14:02


Grupa Sarantis właśnie dokonała zakupu polskiej marki kosmetycznej LUKSJA, specjalizującej się w kategorii produktów higieny osobistej.

W ramach przejęcia marki, Grupa Sarantis nabyła znak towarowy Luksja który do tej pory należał do spółki PZ Cussons Plc. Transakcja podlega obecnie zatwierdzeniu przez instytucje antymonopolowe.

Luksja to marka kosmetyków do mycia i pielęgnacji ciała, szczycąca się 30-letnią historią obecności na polskim rynku.

Wartość sprzedaży produktów LUKSJI w roku 2018 wyniosła 16 mln EUR.

Koszt akwizycji marki przez Grupę Sarantis wyniósł 9.222 mln GBP i zostanie on sfinansowany ze środków własnych.

W ramach zawartej umowy, Grupa Sarantis będzie działać również jako dystrybutor innych marek PZ Cussons sprzedawanych obecnie w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym Morning Fresh, Carex, Original Source itp. Szacowana wartość sprzedaży z działalności dystrybucyjnej wynosi ok. 6 mln EUR rocznie.