Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

GLS dostarczy zamówienia online dla klientów IKEA



dlahandlu.pl - 19 września 2019 10:20


Firma kurierska GLS realizuje dostawy z magazynu firmy 3LP, który obsługuje sklep IKEA i zapewnia coraz bardziej spersonalizowane rozwiązania dostaw.

GLS dostarcza paczki z Parcel Unit, czyli jednostki logistycznej sieci IKEA dostosowanej do obsługi sprzedaży online (jest zlokalizowana w Siechnicach pod Wrocławiem). Przesyłki ważą do 30 kg, ponieważ wśród dostępnych tam 6 tys. produktów są przede wszystkim małe meble i różnego rodzaju akcesoria.

Cały proces logistyczny w Parcel Unit zaprojektowany jest tak, by sprawnie obsługiwać zwiększającą się liczbę zamówień online. Zautomatyzowany system pozwala na kompletowanie zamówień w tempie nawet do 2 tys. sztuk produktów na godzinę. Kluczowym elementem tego procesu jest również szybka i sprawna dostawa gotowej paczki do odbiorcy końcowego.

– Sukcesywnie wprowadzamy nowe funkcjonalności i dostosowujemy nasze usługi do zmieniających się oczekiwań klientów. Elastyczne podejście pozwala nam realizować dostawy jeszcze efektywniej – podkreśla Małgorzata Markowska, kierownik działu marketingu w GLS Poland.

Przykładem może być usługa FlexDeliveryService, w ramach której odbiorcy paczek mogą korzystać z szeregu opcji, jak zmiana daty dostawy, doręczenie na nowy adres, odbiór własny w oddziale lub w punkcie ParcelShop, pozostawienie paczki we wskazanym przez odbiorcę miejscu, również bez podpisu na terenie adresu doręczenia.

Z myślą o odbiorcach indywidualnych GLS rozwija też sieć punktów odbioru i nadania paczek. Obecnie, w całym kraju, klienci mają do dyspozycji już ponad 1600 punktów ParcelShop. W ramach pilotażowego programu aż 100 z nich zostanie przekształconych w Punkty Szybkiej Paczki. Oprócz tego GLS wprowadza także własne, firmowe Punkty Szybkiej Paczki.