Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Ważą się losy sprzedaży polskiego oddziału Tesco



dlahandlu.pl - 28 września 2019 11:43


Według osób zaznajomionych z sytuacją, Tesco rozważa sprzedaż polskiego oddziału. Największy detalista w Wielkiej Brytanii koncentruje się na operacjach krajowych i bardziej obiecujących rynkach zagranicznych - podała agencja Bloomberg.

Jak podaje Bloomberg, detalista poważnie analizuje sprzedaż biznesu w Polsce. Wewnętrzne obrady są na wczesnym etapie, ale firma nie stawia sprawy na ostrzu noża.

Polska wciąż jest największym rynkiem dla Tesco w Europie Środkowej. Ale i bardzo trudnym - Bloomberg jako czynniki hamujące sprzedaż wymienia m.in. dużą konkurencję oraz zakaz handlu w niedziele. Agencja przypomina, że w ubiegłym roku Tesco odnotowało w naszym kraju stratę operacyjną w wysokości 11 milionów funtów przy sprzedaży w wysokości 1,9 miliarda funtów.

Sieć w nowej strategii dla Polski stawia na zmniejszenie powierzchni 60 największych sklepów. Na początek najemców dla tych powierzchni pomoże znaleźć firma Cushman&Wakefield
Niedawno informowaliśmy również o przejęciu pięciu lokalizacji Tesco (Gdańsk ul. Cienista, Warszawa ul. Stalowa, Kraków ul. Wielicka, Wrocław ul. Długa oraz Lublin ul. Orkana) przez sieć Kaufland
Sieć kontynuuje także proces zwolnień grupowych, wynikających z zamykania kolejnych sklepów.

W Europie Środkowej Słowacja, Węgry i Czechy osiągnęły lepsze wyniki niż Polska. Ogólnie sprzedaż w regionie spadła w ubiegłym roku o 2,3%.

To nie pierwszy raz, gdy Tesco rozważa sprzedaż biznesów w Europie Środkowej i Wschodniej. Temat wraca jak bumerang już od 2015 roku.

Tesco ograniczyło swoją obecność za granicą w ostatnich latach: wycofało się ze Stanów Zjednoczonych w 2013 roku i z Korei Południowej dwa lata później. W 2016 r. sieć sprzedała większość udziałów w tureckiej sieci Kipa. Z kolei w Tajlandii stawia na dynamiczny rozwój  formatu convenience.