Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

McDonald's przetestuje sprzedaż roślinnych burgerów od Beyond Meat



dlahandlu.pl za Retail Detail - 2 października 2019 11:03


Sieć fast foodów McDonald's zamierza sprzedawać burgery na bazie roślin wyprodukowane przez Beyond Meat w swoich kanadyjskich oddziałach. Test potrwa 12 tygodni.

Beyond Meat opracowało specjalnie dla sieci fast-foodów burgera, który pojawi się w menu McDonald's pod nazwą PLT (Plant-Lettuce-Tomato). PLT, wegetariańska alternatywa dla znanego burgera BLT (Bacon-Lettuce-Tomato), będzie sprzedawana w 28 lokalizacjach w kanadyjskiej prowincji Ontario. Po dwunastotygodniowym okresie testowym McDonald's oceni ten projekt.

Sieci fast foodów coraz częściej eksperymentują z wegetariańskimi alternatywami: w Stanach Zjednoczonych KFC testuje obecnie „kurczaka na bazie roślin”, również od Beyond Meat. McDonald's ma podobny projekt w Niemczech, we współpracy z gigantem spożywczym Nestlé. Sieć otworzyła nawet bezmięsne restauracje w Indiach.

Wiadomości na temat partnerstwa przełożyły się na wzrost ceny akcji Beyond Meat na amerykańskiej giełdzie o ponad 11,5 proc.