Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Allegro i Google to najbardziej popularne witryny dla robiących e-zakupy w Polsce



dlahandlu.pl - 3 października 2019 11:36


Firma IRCenter przeprowadziła badanie, w którym analizuje ścieżki zakupowe on-line w Polsce. W tym roku pod lupę wzięła początek i koniec ścieżki zakupowej konsumentów, aby dowiedzieć się, z jakich witryn korzystają polscy klienci, na jakich urządzeniach szukają i kupują produkt oraz w jakim czasie decydują się na jego zakup.

Okazuje się, że w Polsce dwie najbardziej popularne witryny dla wszystkich robiących e-zakupy to Allegro (tak wskazało 27 proc. respondentów) i Google (14 proc. badanych).

To właśnie te dwa miejsca najczęściej występują na różnych etapach w trakcie całej ścieżki zakupowej konsumentów. Z tegorocznego badania wynika, że Polacy preferują lokalną platformę zakupową w szukaniu ofert, a i finalizacja zakupów też częściej występuje właśnie w tym serwisie.  

Z badania wynika również, że konsumenci decyzję o zakupie podejmują najczęściej w trakcie tego samego dnia, w którym szukali produktu. Urządzenia wykorzystywane do zakupu produktu to przede wszystkim komputer i smartfon. Najmniej osób korzysta z tabletów, zarówno na początku i na końcu ścieżki zakupowej.