Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Too Good To Go wybiera ,,najpiękniejsze" warzywo lub owoc



pr - 10 października 2019 10:31


Too Good To Go startuje z wyjątkowym konkursem na Miss. Jego nietypowość polega na tym, że wybierane będzie najciekawiej wyglądające warzywo lub owoc, którego "piękno" (witaminy i pyszny smak), kryje się tak naprawdę w środku.

Przez siedem dni użytkownicy będą mogli zgłaszać swoich warzywnych i owocowych kandydatów za pośrednictwem platform Instagram i Facebook. Koronę Miss zdobędzie najbardziej niestandardowe warzywo, jakie zostanie zgłoszone. W wyborze zwycięzcy pomoże jury, w którym zasiada m.in. gwiazda polskiej sceny kulinarnej, szef kuchni - Aleksander Baron oraz Agnieszka Pocztarska - wydawca edukacyjnych serwisów Ulica Ekologiczna i Czytamy Etykiety.

Choć warzywa i owoce o niestandardowym wyglądzie są równie smaczne i zdrowe, często odrzucane są już na etapie produkcji i nawet jeśli są dostępne - są kupowane przez klientów znacznie rzadziej. Efekt jest taki, że globalnie aż 664 milionów ton warzyw i owoców (42% całego zmarnowanego jedzenia (BCG, 2018), ląduje na wysypisku.

Misją Too Good To Go jest nie tylko ratowanie żywności przed zmarnowaniem, ale także budowanie świadomości i wpływanie na postawy klientów i sklepów. Liczymy na to, że konkurs pomoże nam osiągnąć te cele. Przede wszystkim chcielibyśmy zachęcić właścicieli sklepów, by wprowadzali tego typu warzywa i owoce do sprzedaży, jak również klientów, by wybierali również te "piękne inaczej" okazy. Konkurs spełnia także rolę kampanii na temat świadomego kupowania warzyw i owoców w takich ilościach, by nie marnowały się w domach. - mówi Kuba Walasek, Country Manager Too Good To Go.

Sam konkurs będzie również ciekawym doświadczeniem dla uczestników. Przede wszystkim będą musieli znaleźć w sklepie lub ogrodzie nietypowy okaz, sfotografować oraz wrzucić na Facebook lub Instagram oznaczając profil Too Good To Go i używając hashtagu #MissVege. Uchwycone przez nich zdobycze ocenione zostaną przez jury.

Too Good To Go zrzesza użytkowników we wspólnej walce z marnowaniem żywności, łącząc klientów z miejscami, w których zostało nadwyżkowe jedzenie. Aplikacja wystartowała w Danii w 2016 roku i od tamtej pory zyskała ponad 13 milionów użytkowników w 13 krajach. Wśród partnerów Too Good To Go w Europie są m.in.: Carrefour, Paul, Costa, czy sieć hoteli Accor i Scandic. W Polsce z Too Good To Go współpracują takie miejsca, jak: A. Blikle, North Fish, Robusta Coffee, 77 Sushi, Natura Cold Press, MOD Donuts i wiele innych.