Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

CCC wciąż na minusie



Money.pl - 30 października 2019 13:56


CCC stawia na duże salony, zamykając te mniejsze. Daje to już efekty w postaci przychodów, ale nie zysków - czytamy na money.pl.

Grupa CCC straciła w trzecim kwartale netto 32,7 mln zł przy przychodach 1,45 mld zł (+21 proc.). Wytłumaczeniem strat są koszty integracji przejętych sieci: w Szwajcarii Karl Voegele i krajowej sieci Gino Rossi. Dodatkowo spółka przejęła na własność dobrze radzące sobie sklepy franczyzowe w Rumunii. W ciągu roku powierzchnia sklepów CCC na całym świecie urosła 77,9 tys. mkw. i obecnie liczy 570,6 tys. mkw.

Jak podaje portal, strata sklepów w Europie Zachodniej w ciągu dziewięciu miesięcy 2019 wyniosła 98 mln zł w porównaniu do 61,6 mln zł w tym samym okresie ubiegłego roku. W Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej są zyski. W Polsce nawet większe niż rok temu - 196,6 mln zł w trzech kwartałach 2019 w porównaniu do 174,6 mln zł rok wcześniej.

Na koniec września sieć sprzedaży CCC liczy 1219 sklepów. Otwarcia nowych punktów własnych były w Serbii (dwa sklepy), Austrii, Bułgarii, Chorwacji, Rosji i Rumunii (po jednym sklepie). Salony franczyzowe otwierano na Ukrainie (trzy) oraz na Bliskim Wschodzie i w Kosowie.

Więcej na Money.pl