Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Badanie: 2,4 mld zł na reklamę w internecie w I półroczu br.



wirtualnemedia.pl - 31 października 2019 10:35


W pierwszej połowie br. nakłady reklamowe w polskim internecie wyniosły 2,4 mld zł, o 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej. O ponad 20 proc. wzrosły inwestycje na reklamy w mobile’u, mediach społecznościowych i na ogłoszenia - wynika z badania IAB AdEx, które cytują 
Wirtualnemedia.pl.

Według badania AdEx, zrealizowanego przez IAB wspólnie z PwC, niezmiennie prawie połowa wydatków marketingowych w polskim internecie jest przeznaczana na display i wideo. W pierwszej połowie br. udział tych formatów w całym rynku wyniósł 48,7 proc., o 0,2 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Inwestycje w display wzrosły w skali roku o 14 proc., taka sama dynamika była w przypadku reklam wideo.

Ta pierwsza kategoria ma niezmiennie 35 proc. udziału rynkowego, a druga - 14 proc. Wydatki na marketing w wyszukiwarkach poszły w górę o 10 proc., a ich udział zmalał z 32,4 do 31,6 proc. Natomiast wartość ogłoszeń zwiększyła się o 26 proc., a ich udział z 15,1 do 16,9 proc. W przypadku e-mail marketingu nakłady zmniejszyły się o 12 proc., a udział z 2,3 do 1,8 proc. Po ponad 20 proc. więcej niż rok wcześniej przeznaczono też na reklamy w internecie mobilnym (o 24 proc.) oraz mediach społecznościowych (o 27 proc.) - podają wirtualnemedia.pl.

Czytaj więcej na: wirtualnemedia.pl