Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Frisco na FRSIH: Zakupy w sieci pokazują nam, że konsument jest bardziej lojalny niż przypuszczaliśmy



portalspozywczy.pl - 5 listopada 2019 11:53


Nie wszyscy konsumenci przeniosą się do internetu. Owszem, część przeszła na model kupowania w internecie, bo jest to dla nich wygodne, aczkolwiek raz na jakiś czas lubią te osoby wybrać się na zakupy do sklepu – powiedział Tomasz Michalski, członek zarządu, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl, w trakcie debaty "Konsument 4.0 w soczewce trendów zmieniającego się świata", otwierającej drugi dzień Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Zdaniem Tomasza Michalskiego zmienia się model zakupów. Konsumenci stawią na wygodą i przenoszą zakupy do sieci. Nie oznacza to jednak rezygnacji z zakupów stacjonarnych.

– Ważne jest zdefiniowanie Konsumenta 4.0, dla którego istotne są takie czynniki jak cena, asortyment i wygoda. Zwłaszcza ostatni parametr, który zmienia rynek. Pójście do sklepu ma być dla konsumenta przyjemnym doświadczeniem, szansą na znalezienie ciekawego produktu, a nie np. promocja 2 produkty w cenie jednego. Nie wszyscy konsumenci przeniosą się do internetu. Owszem, część przeszła na model kupowania w internecie, bo jest to dla nich wygodne, aczkolwiek raz na jakiś czas lubią te osoby wybrać się na zakupy do sklepu. Będzie zmieniać się model kupowania ze względu na wygodę robienia zakupów. Ciężkie produkty będziemy zamawiać przez internet z dostawą do domu, natomiast po świeże, lekkie rzeczy chętnie wybierzemy się sklepu, najlepiej w bliskiej odległości. Także to będzie rozproszone. Z jednej strony wirtualne zakupy, a z drugiej wyjście do sklepu po małe zakupy – tłumaczył członek zarządu, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl.

– Ludzie, którzy kupują online to nie jest enklawa, a konsumenci, którzy po prostu duże zakupy przerzucili do sieci, a i tak chodzą po sklepach. Obserwujemy, jak konsument zachowuje się na zakupach. Jeśli chodzi o online, mamy tę różnicę, że widzimy cały czas wartość produktów w koszyku na bieżąco, czego nie ma w stacjonarnych zakupach i możemy analizować nasze zakupy. Kolejną ciekawostką jest to, że zakupy w sieci pokazują nam, że konsument jest bardziej lojalny niż przypuszczaliśmy. Ponad połowa osób w naszym sklepie robi kolejne zakupy na bazie poprzednich zakupów i tego, co tam znalazło się w koszyku. Kolejna istotna rzecz, to fakt, że konsument dużo czyta. Ponad 44 proc. osób, które robią zakupy na naszej stronie, czyta opisy produktów. A im większa cena produktu, tym bardziej jest chęć przeczytania o produkcie i sprawdzenie jego składu. Technologia daje nam nowe zachowania konsumentów, zwiększa ich lojalność i poszerza wiedzę na temat produktów – dodał Tomasz Michalski.