Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Frisco.pl na FRSiH 2019: Nie zamykamy konsumentów w naszym ekosystemie rozwiązań



dlahandlu.pl - 5 listopada 2019 20:04


- Konsumenci realizują swoje potrzeby w różnych formatach, a detaliści mają różne misje zakupowe. My realizujemy misję stockupową, wyręczamy klienta w dużych zakupach i w tym chcemy być najlepsi. Rozumiemy jednak, że nasi klienci robią zakupy także w lokalnej piekarni czy kiosku Ruchu, nie zamykamy klienta w naszym ekosystemie rozwiązań - mówił Jacek Palec, prezes zarządu Frisco.pl, podczas debaty "The future of retail: idealny mix technologii i emocji", która odbyła się w ramach XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Jedną z przewag e-sklepów jest technologia. Jacek Palec podkreśli, że Frisco.pl chce być liderem innowacji.  - Wierzymy, że nowoczesne rozwiązania dają inną jakość klientom i naszej spółce. W naszym sklepie można już zrobić zakupy z asystentem Google, nawiązaliśmy również współpracę z firmą Samsung, producentem inteligentnych lodówek, za pośrednictwem których można złożyć u nas zamówienie. W Polsce skala używania takich narzędzi jest jeszcze niewielka, ale uważamy, że warto je implementować. Robimy to nie tylko dlatego, żeby być postrzegani jako innowacyjni, ale przede wszystkim dlatego, że jest po prostu fajne i ułatwia zakupy. Mówimy Innowacyjności "tak", ale nie za wszelka cenę - powiedział Jacek Palec.

Jak budować lojalność klientów w sieci?  Jacek Palec wskazał na rabat jako narzędzie oferty sprzedażowej. - To już funkcjonuje, np. możemy zaproponować większą ilość produktów w niższej cenie. Dzięki technologii możemy na bieżąco zarządzać cenami. Rabatujemy klientów także w kontekście uzyskania od nich konkretnych zachowań, np. oferujemy produkt za grosz, jeśli konsumenci wypróbują towary z innych kategorii, mniej kojarzonych z Frisco.pl, jak kosmetyki czy chemia gospodarcza. Przyznajemy również zniżki za progi zakupowe i bonusy wynikające bezpośrednio z programu lojalnościowego. Nie korzystamy z mechanizmów podnoszących ceny na podstawie wartości koszyka czy zachowań behawioralnych – możemy manewrować ofertą na stronie, "podsuwać" produkty klientom, ale nie zmieniamy ich cen - wyjaśnił prezes Frisco.pl.

Co sprawia, że klienci wracają do Frisco.pl? - To zasługa jakości usługi, która wnosi dużą wartość do funkcjonowania gospodarstwa domowego. Jeśli klient to widzi, lojalizuje się sam. Nasz model jest specyficzny – ponosimy pełną odpowiedzialność za całą ścieżkę zakupową klienta - od znalezienia oferty na stronie aż po kuriera, który dostarcza produkty do domu. O ile nie popełnimy rażących błędów, klienci widzą korzyści i dają nam informację, że taka forma zakupów ułatwia im życie.
Młode rodziny to silna grupa naszych klientów. To jest ten moment, kiedy możemy przywiązać do siebie kupujących. Potem lojalność przeradza się w nawyk, a przywiązanie do jakości usługi jest ważniejsze niż cena produktu. Często słyszę argument, że są klienci, którzy kupują wszystkimi zmysłami - to prawda, ale kiedy już wiemy, czego chcemy, powielamy produkty z koszyka. Przyjemność z zakupów internetowych daje konsumentom ekscytacja związana z otrzymywaniem dostawy czy rabaty - podsumował Jacek Palec.