Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Prezes Ahold Delhaize żąda jednolitych cen europejskich. Czy to dobry pomysł?



dlahandlu.pl - 2 grudnia 2019 14:57


Frans Muller, prezes sieci Ahold Delhaize, wzywa do większej przejrzystości i jednolitych cen w Europie. Jego zdaniem producenci sprawiają, że łańcuch dostaw jest niepotrzebnie skomplikowany i podważają wszystkie zalety jednolitego rynku europejskiego.






- Konsumenci powinni mieć świadomość, że większość markowych produktów dużych producentów jest wytwarzana tylko w trzech fabrykach. Dlaczego więc mamy różne ceny na każdym z 27 rynków krajowych? Dlaczego nie idziemy w kierunku jednolitych cen  w Europie? Jeśli moglibyśmy uprościć sprawy, to ułatwiłoby nam życie - mówi Muller w wywiadzie dla German Retail Blog.

Zdaniem prezesa Ahold Delhaize ogromne różnice w cenach standardowych produktów podważają wszystkie zalety jednolitego rynku europejskiego. Sprawiają również, że łańcuchy dostaw są niepotrzebnie złożone. - Nie jest to wina detalisty, ponieważ jesteśmy bardziej niż otwarci na większą przejrzystość cen. Niesprawiedliwe jest również to, że dostawcy wydają się bardzo zadowoleni, gdy duże dyskontowe sieci dokonują zakupów centralnie, chociaż są znacznie więksi od nas.

Muller chce większej przejrzystości cen dla klientów: - Bardzo trudno jest im zrozumieć, dlaczego ktoś we Francji musi przekroczyć tylko jedną granicę na południu, aby znaleźć puszkę z napojem, która jest o 25% tańsza. Proszę, zapewnijmy większą spójność cen i przejrzystość w Europie - apeluje.