Dyrektor PIH: Technologie mogą służyć małym sklepom

Autor: dlahandlu.pl 30 maja 2019 11:43

Dyrektor PIH: Technologie mogą służyć małym sklepom Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu. Fot. PTWP

Nowe technologie mogą służyć nie tylko gigantom detalu, ale także małym sklepom. Pozwalają lepiej zarządzać asortymentem i personalizować ofertę – uważa Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

- Niewielkie placówki handlowe rywalizują z dużymi sieciami szerszą ofertą asortymentową. Pojawia się jednak ryzyko, że nie trafimy z towarem. Dla handlowca to najgorsza wizja – towar uwięziony na półce. W tym momencie otwiera się pole dla technologii, dla Big Data, która pomaga optymalizować asortyment. Tak właśnie zarządza towarem Żabka, a Eurocash wprowadza dla swoich franczyzobiorców rozwiązania, które mają dostarczać wiedzy w jaki sposób zarządzać towarem - mówił dyrektor generalny PIH, podczas debaty Handel 4.0: nowe doświadczenia, digital, personalizacja, która odbyła się drugiego dnia XI EEC.

Jak oceniał, jeszcze nie mamy do czynienia z handlem 4.0. – Moim zdaniem jest to nadal handel 3+. Wciąż opieramy się na rozwiązaniach zbliżonych do tradycyjnych. Ze strony sieci handlowych jest to poziom bardzo blisko czwórki, natomiast ze strony konsumenta jest to różnie, w zależności od lokalizacji, od tego, czy mieszka on w większym mieście, czy na prowincji – oceniał prezes PIH.

Przeczytaj także wywiad wideo z Maciejem Ptaszyńskim

Maciej Ptaszyński zwrócił uwagę, że polski rynek handlu detalicznego jest specyficzny, ze względu na zwyczaje zakupowe Polaków, którzy robią niewielkie zakupy niemal codziennie. To sprawia, że sklepy stacjonarne wciąż mogą się rozwijać. Sieci nie powinny jednak bagatelizować trendów i postawić na hybrydowość – łączenie zakupów w sklepach z e-commerce.

- Myślę, że handel nie przeniesie się do Internetu. Jako rynek jesteśmy unikalni pod względem liczby odwiedzin w sklepach spożywczych. W innych krajach konsument odwiedza rocznie sklep od 100 do 200 razy, a w Polsce powyżej 300 razy, a więc prawie codziennie jest w sklepie spożywczym – mówił Maciej Ptaszyński.

- To nie wieszczy końca sklepów i daje efekt sprzężenia zwrotnego. Im więcej ludzi przychodzi do sklepu, tym więcej można zebrać informacji i dokonać optymalizacji w różnych obszarach, np. czasu dotyczącego zakupów, spersonalizowanej reklamy, także asortymentu. Coraz więcej danych pozwala coraz lepiej dostosować się – dodał.

Jego zdaniem, rozwój małych sklepów jest nadal możliwy, pod warunkiem hybrydowości. - Widzę szanse na hybrydowy rozwój tych operatorów, którzy starają się wspierać właścicieli sklepów i franczyzobiorców – powiedział dyrektor generalny PIH.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,99

  • Śr

    16,36

  • Min

    11,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7847
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.