InBook wkrótce przedstawi strategię. Możliwe przejęcia na rynku książki

Autor: dlahandlu.pl 20 lutego 2019 11:02

Spółka InBook S.A., działająca w branży e-commerce, osiągnęła ponad 90 tys. zł zysku netto w 2018 r., a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły 4.969 tys. zł. W grudniu 2018 r. zarząd InBook S.A. przyjął 3 możliwe kierunki rozwoju. Jednym z nich jest konsolidacja rynku książki, polegająca na poszukiwaniu rentownych przedsiębiorstw celem przejęcia. Wybór strategii ma zostać ogłoszony wkrótce.

Spółka wypracowała w 4 kw. 2018 r. zysk netto w wysokości 151 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży sięgających 1.924 tys. zł. W analogicznym okresie 2017 r. InBook S.A. zanotowała 108 tys. zł zysku netto, a jej przychody netto ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 1.995 tys. zł, co świadczy o wyraźnej poprawie rentowności w ostatnim kwartale ub. roku.

W całym 2018 r. spółka osiągnęła ponad 90 tys. zł zysku netto wobec 34 tys. zł rok wcześniej. Spółka bardzo dobrze wykorzystała ostatni kwartał roku, który należy do najważniejszych okresów sprzedażowych w jej branży, zwiększając zapasy towarowe oraz prowadząc wzmożoną ilość akcji marketingowych.

- Wynik wypracowany w ostatnim kwartale jest najlepszym w ciągu ostatnich lat. Jest to efekt zmiany sposobu działania firmy i położenia nacisku na wzrost rentowności. Samo zwiększenie rentowności to zasługa analizy oraz większej selektywności sprzedawanych produktów. Zarząd przedstawił bieżącą sytuację Radzie Nadzorczej i wspólnie podjęta została decyzja, że Spółka będzie ograniczać sprzedaż produktów, na których zysk jest stosunkowo niski. Ograniczy to koszty obsługi i reklamy, a środki pieniężne oraz praca pracowników zostaną przekierowane na produkty generujące większe marże. Produktami z wyższymi marżami niż te występujące przy książkach są bez wątpienia zegarki, których sprzedaż jest dla spółki ważną gałęzią. W kolejnych miesiącach spółka zamierza zwiększać swoją ofertę zegarkową podejmując współpracę z nowymi kontrahentami w celu sprzedaży nowych marek  - wyjaśnia Jakub Dębski, prezes InBook S.A.    

W grudniu 2018 r. zarząd InBook S.A. przyjął 3 możliwe kierunki rozwoju. Pierwszym z nich jest dokapitalizowanie spółki w celu zwiększenia stanów magazynowych i tym samym wolumenu obrotu oraz realizacji większości dostaw w terminie 24h w dziale książkowym, przy jednoczesnym organicznym rozwoju innych grup towarowych. Drugim możliwym kierunkiem rozwoju jest konsolidacja rynku książki, polegająca na poszukiwaniu rentownych przedsiębiorstw celem przejęcia. Ostatni z kierunków rozwoju zakłada skoncentrowanie działalności na sprzedaży realizowanej w dziale zegarków przy jednoczesnym wydzieleniu zorganizowanej części przedsiębiorstwa w postaci działu książkowego do spółki zależnej bądź jego sprzedaży podmiotowi zewnętrznemu.

- Nie chciałbym w tym momencie mówić o konkretnym rozwiązaniu, gdyż takiego jeszcze nie wypracowaliśmy. Trwają obecnie prace, które mam nadzieję w niedalekiej przyszłości przyniosą efekty i będziemy mogli wybrać dalszą drogę, którą pójdziemy w następnych miesiącach i latach – mówi prezes Dębski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,47

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7328
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.