Polski Koszyk chce zawojować USA i Ukrainę produktami od polskich lokalnych dostawców

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2019 12:14

Polski Koszyk chce zawojować USA i Ukrainę produktami od polskich lokalnych dostawców fot. Piotr Kondraciuk

Spółka Polski Koszyk, prowadząca e-market pod adresem polskikoszyk.pl, zamierza rozwijać sprzedaż za granicą, wchodząc m.in. do USA czy na Ukrainę, stać się spółką publiczną oraz utrzymać dotychczasowe średnie roczne tempo wzrostu (CAGR), które dla ostatnich trzech lat wynosi 122 proc.

.- W każdym miesiącu 2018 roku w segmencie B2C notowaliśmy wzrosty sprzedaży rzędu 100-200 proc. rdr, dzięki czemu w grudniu przekroczyliśmy próg rentowności. Pierwsze miesiące bieżącego roku wyglądają równie dobrze – wskazuje Piotr Kondraciuk, prezes spółki Polski Koszyk.

W 2018 roku spółka miała 4,5 mln zł przychodów. Na 2019 planuje 7,5 mln zł przychodów. Średni koszyk wysyłany za granicę ma wartość 600 zł, w Polsce w zależności od formy dostawy jest to 270 zł (kurierem) i 120 zł przy dostawie własnej. Firma nie prowadzi dostaw w niedziele, bo lokalni producenci często pracują w systemie od poniedziałku do piątku, więc skompletowanie zamówień z ich produktami jest możliwe tylko przez 6 dni w tygodniu.

- Jesteśmy firmą technologiczną, która ma w ofercie więcej produktów niż hipermarket, szerszą ofertę produktów ekologicznych niż wyspecjalizowane w tym obszarze sklepy, a także pełen zakres produktów delikatesowych oraz wyrobów małych lokalnych dostawców, a wszystko tow atrakcyjnych cenach. Nasza oferta już teraz jest też najszersza na rynku e-grocery – dodaje prezes Polskiego Koszyka. Polski Koszyk obecnie ma w ofercie 23 tys. produktów, podczas gdy w dyskontach jest to 3-6 tys. produktów, a w sklepach wielkopowierzchniowych 17-19 tys. indeksów. W ofercie polskikoszyk.pl znajduje się ponad 3 tys. produktów ekologicznych (dwa razy więcej niż w dużych e-sklepach lub hipermarketach), a także szeroki asortyment od małych lokalnych dostawców, dostępny w stałej ofercie. Wszystko to możliwe jest pomimo tego, że firma posiada tylko mały magazyn pod Warszawą, gdzie zamówienia od różnych dostawców są kompletowane (na stanie jest jedynie 5 tys. produktów), reszta jest zamawiana do godziny 21 bezpośrednio od dostawców i od godz. 5 kolejnego dnia jest pakowana do wysyłki dla klientów e-sklepu. W Warszawie dostawa realizowana jest następnego dnia, w Polsce w ciągu 2 dni, w Europie w ciągu 2-4 dni.

- Na koniec bieżącego roku planujemy mieć w ofercie 27 tysięcy produktów, a po kolejnym roku 50 tysięcy – zapowiada prezes Piotr Kondraciuk. Filarem wzrostu obrotów Polskiego Koszyka ma być nie tylko sprzedaż w Polsce, ale również za granicą.- Umożliwimy jeszcze w tym roku korzystanie z naszego sklepu klientom z większości krajów świata. Już teraz sprzedaż zagraniczna zbliża się do 10% obrotów, a logistyka – szczególnie w Europie -nie jest dużym wyzwaniem – mówi prezes Kondraciuk. Chicago jest 8. lokalizacją, z której pochodzi najwięcej wyszukiwań zakupowych. Wysoko jest też Sydney.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7328
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.