Publicis: W Warszawie rynek e-grocery to 2,4 proc. handlu FMCG

Autor: dlahandlu.pl 18 września 2019 10:45

Publicis: W Warszawie rynek e-grocery to 2,4 proc. handlu FMCG fot. materiały prasowe

Penetracja kategorii zakupów spożywczych online w Polsce to obecnie ok. 0,9 proc. rynku FMCG, jednak w samej Warszawie, która odpowiada za blisko połowę całej sprzedaży e-grocery w Polsce, jest to 2,4 proc. Co 10. warszawiak deklaruje, że to właśnie w internecie najczęściej dokonuje zakupów spożywczych. Według danych Euromonitor International, roczne tempo wzrostu e-grocery utrzymuje się na poziomie 15-20 proc. - wynika z raportu Publicis Group "Kręte ścieżki konsumenta e-commerce".

Prawie 1/3 kupujących w sieci chce w przyszłości zamówić produkty spożywcze przez internet, a dwie największe aplikacje zakupowe sieci, czyli Rossmann i Biedronka gromadzą już 25% procent ogólnej liczby internautów. Zdecydowaną większość klientów e-sklepów stanowią kobiety w wieku 25-45 lat. Klienci e-sklepów robią zakupy przeważnie raz w miesiącu (32 proc.) lub dwa razy w miesiącu (31 proc.). Najczęściej przez internet kupowane są napoje (34%) oraz ex aequo pieczywo, a także warzywa i owoce (25%). Wyłącznie produkty z długą datą ważności kupuje w sieci już tylko 13% e-klientów. Popularnością cieszą się również produkty ekologiczne, dietetyczne czy te związane z określonym rodzajem kuchni. We Frisco produkty świeże znajdują się już w ponad 75% koszyków, podczas gdy dla osób, które nigdy nie zrobiły zakupów spożywczych przez internet, to właśnie ten typ produktów budzi największe obawy. O wyborze konkretnego e-sklepu przesądza przede wszystkim atrakcyjna cena, a następnie: czytelność strony internetowej i atrakcyjne zdjęcia produktów. Wyzwaniem pozostaje specyfika rynku, bo Polacy chodzą na zakupy niemal codziennie, pięciokrotnie częściej niż mieszkańcy Europy Zachodniej. Zakupy są narzędziem okazywania troski o rodzinę.

Frisco.pl jest odwiedzany w ciągu miesiąca średnio przez 280 tysięcy użytkowników. Zakupami spożywczymi bardziej zainteresowane są kobiety stanowiące 66% z puli osób odwiedzających witrynę Frisco.pl. oraz osoby w przedziale wiekowym 18-44. Dominujący udział mają osoby młode, rozpoczynający swoją karierę zawodową będący w grupie wiekowej 25-34.

Użytkownicy z poza regionu warszawskiego stanowią już 49% całego ruchu w sklepie. Średnia wartość koszyka zakupowego w regionie warszawskim jest większa o 12% na tle wartości wszystkich koszyków zakupowych.

Najwięcej zamówień jest dokonywanych w godzinach popołudniowych, między 12 a 18 i późnym wieczorem. Najczęściej wybieraną i kupowaną kategorią produktową na witrynie Frisco.pl są wody.

Strona główna jest najsilniejsza przychodowo - generuje 75% transakcji i 76% obrotu wśród nowych użytkowników, mimo, że rozpoczyna się tu tylko 12% ścieżek. Wśród użytkowników powracających strona główna jest najważniejszą stroną wejścia (41%), przynoszącą 75% transakcji. Karta produktu otwiera w tym przypadku 27% ścieżek, przynosząc relatywnie niewielki obrót na poziomie 4%.


WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7636
Ilość aktualnych ofert: 475229

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.