PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Supermercato24 obsługuje takie firmy jak Spotify czy Balenciaga. W Polsce też szuka klientów B2B

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2019 09:29

Supermercato24 obsługuje takie firmy jak Spotify czy Balenciaga. W Polsce też szuka klientów B2B Anna Podkowińska, CEO Supermercato24

Supermercato24, które niedawno przejęło Szopi.pl, która skupia się na klientach B2C, chce pozyskać na polskim rynku więcej klientów B2B. Firma bazuje na swoich doświadczeniach z rynku włoskiego. - Klienci B2B rozsiani są w kilku największych włoskich miastach – wśród nich znajdują się takie firmy jak Spotify czy Balenciaga. Porównując włoskiego klienta biznesowego i detalicznego, ten pierwszy zamawia częściej i więcej – firmy kompletują średnio o 15% większy koszyk niż osoby prywatne. Najbardziej aktywne przedsiębiorstwa składają ponad 300 zamówień w roku - wyjaśnia firma.

Włoski dostawca zakupów spożywczych tego samego dnia niedawno przejął Szopi.pl –  serwis on-line dostarczający produkty spożywcze na życzenie, m.in. z Biedronki, Lidla, Auchan czy Carrefour. W wyniku akwizycji polskiej spółki, Supermercato24 stało się pierwszym tego typu podmiotem w Europie, który rozwija się na rynkach wielu krajów.

Połączenie doświadczeń umożliwia porównanie zapotrzebowania na usługę na rynku polskim oraz włoskim, także pod kątem zamówień z firm.

- Z naszych usług skorzystało w 2019 roku ponad 300 firm – ich liczba stale rośnie. W koszyku pojawiają się zazwyczaj produkty pierwszej potrzeby takie jak np. kawa, herbata, mleko oraz woda i inne napoje. Coraz więcej firm oferuje pracownikom jako dodatkowy benefit owocowe dni, często wypadają niespodziewane spotkania czy okoliczności na które potrzebny jest zakup słodkiego poczęstunku. Są to okazje, w których złożenie zamówienia online jest korzystniejsze i szybsze niż odwiedzenie sklepu stacjonarnego, ponieważ zakupy mogą zostać dostarczone w ciągu godziny-dwóch od zamówienia - mówi Anna Podkowińska, CEO Supermercato24 w Polsce.

- Powiększamy listę sieci detalicznych, z których dostarczamy, jesteśmy również otwarci na mniejsze, wyspecjalizowane sklepy. Działamy w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu oraz Poznaniu, a w bliskiej przyszłości chcemy rozszerzyć działalność m.in. na Trójmiasto czy Łódź. Oferujemy zarówno firmom jak i klientom detalicznym zakupy bez wychodzenia z biura czy domu, bez stania w kolejce, z szybkim dowozem pod drzwi, z łatwą płatnością i intuicyjną platformą zakupową. Firmy mogą robić zakupy spontaniczne, jak i zaplanować większe zakupy do firmy, np. raz w miesiącu - dodaje Zbigniew Płuciennik, założyciel Szopi.pl.

- Nasze doświadczenia z włoskiego rynku, gdzie działamy najdłużej, wskazują na to, że biznesowych klientów można podzielić na dwie grupy – firmy działające w gastronomii, zamawiające produkty spożywcze, świeże, wysokomarżowe oraz korporacje, pracownicy biurowi. W obu przypadkach w koszyku lądują zazwyczaj produkty świeże oraz artykuły chemiczne. W 2019 roku odnotowaliśmy 4 tysiące zarejestrowanych kont firmowych - mówi Anna Podkowińska.

Klienci B2B rozsiani są w kilku największych włoskich miastach – wśród nich znajdują się takie firmy jak Spotify czy Balenciaga. Porównując włoskiego klienta biznesowego i detalicznego, ten pierwszy zamawia częściej i więcej – firmy kompletują średnio o 15% większy koszyk niż osoby prywatne. Najbardziej aktywne przedsiębiorstwa składają ponad 300 zamówień w roku.

- Już teraz wiemy, że 2019 rok przyniesie podwojenie wartości oraz ilości zamówień składanych przez włoskie firmy względem 2018 roku. A ponieważ rynek polski jest podobny do włoskiego, kwestią czasu jest pozyskanie zainteresowania większej liczby polskich firm spożywczymi zakupami online - podsumowuje Anna Podkowińska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.