Ile czasu potrzeba, żeby w e-commerce zniechęcić do siebie klienta?

Autor: dlahandlu.pl 10 sierpnia 2018 08:53

Ile czasu potrzeba, żeby w e-commerce zniechęcić do siebie klienta? Fot. Shutterstock.com

47 proc. internautów oczekuje, że witryna sklepu załaduje się w ciągu maksymalnie dwóch sekund, a 40 proc. opuści ją, jeśli zajmie to od trzech do czterech sekund. W handlu internetowym walka o uwagę klienta trwa już w czasie liczonym kilka miejsc po przecinku.

Jak pokazują analizy Skilled, konwersja w e-commerce bezpośrednio łączy się z szybkością ładowania witryn e-sklepów. Analiza dwunastu case studies pozwoliło stwierdzić, że prawie połowa klientów oczekuje wczytania się witryny w ciągu dwóch sekund. Bardziej wyrozumiali są użytkownicy mobile. 64 proc. z nich poczeka cztery sekundy. Sklepy mogą stracić nie tylko ruch. Jak pokazuje badanie, jedna sekunda wolniejszego włączania strony oznacza konwersję mniejszą o 7 proc.
- Profesjonalizacja e-commerce wpływa na coraz bardziej wyśrubowane normy działania e-sklepów. Czas ładowania się strony to dla sklepów obecnie walka o milisekundy. Dlatego nieustannie pracujemy nad wydajnością kodu platformy Shoper - mówi Jacek Zientkiewicz, Brand Manager Platformy Shoper.

Co się dzieje gdy strony ładują się długo? Jeżeli trwa to sześć sekund, to równie dobrze mogłoby trwać szesnaście - konwersja jest wtedy prawie identycznie słaba. Niecierpliwość odbiorców rozumie Google, który jako dobrą praktykę i czynnik rankingowy dla pozycji w wynikach wyszukiwania, określił uruchamianie się strony poniżej 3 sekund.

Wiele czynników wpływa na to, kiedy użytkownik zobaczy witrynę - od konstrukcji strony, po jej komunikację z serwerem. W przypadku sklepów opartych o oprogramowanie open source, do przyspieszenia witryny niezbędne jest zatrudnienie programisty, który zna kod źródłowy danego rozwiązania. Często musi on poprawiać to, co podczas “stawiania” sklepu były mniej istotne, a wraz z rozwojem technologii nabrało znaczenia.

Ważna jest także infrastruktura IT, czy możliwości samego serwera. Na szybkość wpływa tu np. wielkość ruchu klientów czy liczba produktów. Każde powiększenie asortymentu i peak sprzedażowy zwiększają obciążenie serwera. - W sklepach opartych o SaaS to dostawca programu odpowiada za zaplecze techniczne i szybkie ładowanie się strony niezależnie od jego wielkości. Twórcy znacznie łatwiej jest zoptymalizować kod, bo zna go od podszewki. Zrobi to też szybciej i taniej. To czynność wykonywana na bieżąco - dodaje Zientkiewicz.
 
Różnica w działaniu e-sklepu po przyspieszeniu jest diametralna. Stabilność pracy serwerów i szybsze ładowanie strony spowodowały około 50-80 proc. mniej odrzuceń zwłaszcza w peakach sprzedażowych. Nie tylko tak dużych jak święta, czy większe promocje, ale nawet  w ciągu tygodnia, z niedzieli na poniedziałek. Dla e-sklepu bardzo ważne jest, żeby klient nie musiał czekać na załadowanie treści - mówi Rafał Pulchny, właściciel Drogerix.pl.

Klient, który odwiedził witrynę powinien szybko znaleźć towar, którego szuka. Intuicyjna nawigacja to jednak nie wszystko - ważny jest też łatwy checkout i różnorodne formy płatności. - Trendy, wytyczne technologiczne i oczekiwania klientów zmieniają się nieomal z dnia na dzień. Właściciele sklepów chcą być pewni, że oprogramowanie wszystkie je uwzględni, a oprócz tego “urośnie” razem z ich biznesem - podsumowuje Zientkiewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,00

  • Min

    2,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.