Najczęściej uruchamiane aplikacje sieci handlowej należą do Rossmanna i Carrefoura

Autor: dlahandlu.pl 22 marca 2018 15:40

Najczęściej uruchamiane aplikacje sieci handlowej należą do Rossmanna i Carrefoura Fot. materiały prasowe Carrefour

Aktualnie – jak wynika z analiz Spicy Mobile – z różnego rodzaju aplikacji zakupowych korzysta około 41 proc. polskich użytkowników, przy czym możliwość dokonania zakupów bezpośrednio w aplikacji dotyczy tylko niektórych rozwiązań. Proponowane przez firmy usługi raczej wspierają sprzedaż, niż ją umożliwiają z poziomu urządzeń mobilnych. Mając jednak na uwadze zmiany, jakie przyniósł ubiegły rok, możemy się spodziewać śmielszych inwestycji w m-commerce.

- Analizując rynek widzimy, że handel przekonuje się do aplikacji mobilnych – podkreśla Rafał Karczewski ze Spicy Mobile. – To dobrze, bo potencjał, jaki oferują one firmom, jest ogromny. Aplikacje mobilne w handlu mogą być wykorzystane na wiele sposobów: jako element programu lojalnościowego, internetowa gazetka promocyjna, mogą też działać jako sklep online lub agregować kupony promocyjne. To również doskonałe narzędzie do zbierania danych o samych konsumentach, co pozwala na realizację spersonalizowanych kampanii reklamowych - dodaje.

W 2017 r. potencjał m-commerce dostrzegła zwłaszcza sieć drogerii Rossmann. To właśnie jej aplikacja, dzięki przemyślanej strategii wejścia na rynek, pokazała jak duże jest zapotrzebowanie konsumentów na tego typu rozwiązania. Jeszcze na początku ubiegłego roku, zasięg Rossmann PL wśród użytkowników urządzeń mobilnych z systemem Android nie przekraczał 0,5 proc., tymczasem w grudniu 2017 r. wyniósł 14 proc. W tym samym miesiącu aplikację uruchomiono blisko 39,5 mln razy.

- Historia sukcesu aplikacji drogerii Rossmann pokazuje, że najbardziej skuteczne strategie sprzedażowe łączą online i offline – wyjaśnia Rafał Karczewski. – Wygrają te marki, które będą dbać o kontakt z konsumentem na każdym etapie ścieżki zakupowej. W przypadku aplikacji wspomnianej już drogerii, klienci otrzymali w jednym rozwiązaniu program lojalnościowy oraz możliwość zakupów online. Co więcej, informacja na smartfonie sprowadzała ludzi do sklepu w najbliższej okolicy, i w drugą stronę – ludzie sprowadzeni do sklepu zaczynali instalować tę aplikację - dodaje.

Osiągnięty na koniec 2017 r. wynik umieścił aplikację Rossmanna blisko takich liderów e-handlu jak OLX.pl (zasięg 17,59 proc.), Allegro (14,16 proc.) czy AliExpress (11,86 proc.). Spośród wymienionych aplikacji, ubiegły rok był zwłaszcza pomyślny dla chińskiego giganta e-commerce, który w okresie jesienno-zimowym odnotował spory wzrost zasięgu. W ciągu roku wzrosła także liczba wywołań tej aplikacji – w styczniu 2017 r. była na poziomie 37 mln uruchomień, natomiast w grudniu 2017 r. wynosiła już ponad dwa razy więcej (86 mln).

  • Marta 2018-03-25 23:46:15

    @millennials to polecam sklepy z kasami samoobsługowymi

  • millennials 2018-03-22 23:30:01

    W rossmannie nie da sie nirmalnie zaplacic za zakupy, bo obsluga wymusza od klienta tracenie czasu na stanie przy kasie. Od czasu gdy kasjerzy zadaja milion pytan (czy platna reklamowka, czy mam aplikacje, czy zainstaluje, czy chce gazetke, czy kupie krem polecaby taki siaki i owaki) omijam coraz czesciej te ich drogerie. Nie da sie szybko zaplacic i wyjsc, bo co niektorzy blokuja klientowi mozliwosc SZYBKIEGO zrobienia zakupow.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4258

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 704461

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane