Poczta Polska zaproponowała nowy system premiowy do pracowników

Autor: dlahandlu.pl 15 marca 2017 10:33

Poczta Polska zaproponowała nowy system premiowy do pracowników fot. materiały prasowe

Poczta Polska przedstawiła pracownikom nowy regulamin premiowania, uzgodniony przez zespół roboczy złożony z przedstawicieli pracodawcy i strony społecznej. Zgodnie z nowymi zapisami, pracownicy okienek i listonosze będą mogli otrzymać nawet ponad 800 zł brutto premii w kwartale. Trwa wewnętrzna dyskusja nad propozycjami, jeśli regulamin zostanie zaakceptowany przez związki zawodowe to pierwsze premie trafią na konta pracowników jeszcze w drugim kwartale.

Dokument przewiduje zwiększenie wpływu indywidualnych wyników pracy na wysokość tej części wynagrodzenia. W przypadku doręczycieli i pracowników sortowni prawie 2/3 dodatku do pensji będzie stanowiła premia czasowo-jakościowa, na której wysokość wpłynie jakość wykonywanej pracy i zaangażowanie, a także liczba przepracowanych dni w danym miesiącu. Do tego dojdzie premia zadaniowa wypłacana, jeśli zarówno pracownik jak i jego jednostka organizacyjna w pełni zrealizują zaplanowane na dany okres zadania. Dodatkowo, gdy firma w danym kwartale osiągnie zakładany wynik na poziomie co najmniej 100%, wszystkie osoby, które otrzymały premię zadaniową dostaną dodatkową gratyfikację w postaci premii wynikowej.

Ponadto, Poczta Polska wypłaciła już  dodatkowe środki dla pracowników. Osoby zatrudnione na pełny etat, które zarabiają poniżej i równo 4 tys. zł brutto otrzymały ponad 350 zł. Zarząd wraz ze związkami zawodowymi, będzie kontynuował prace nad programem systematycznego wzrostu wynagrodzeń.

Zarząd Poczty Polskiej, podobnie jak pracownicy, widzi konieczność zmiany wynagrodzeń w spółce i podejmuje konkretne działania by to zmienić.

– Pensje w Poczcie muszą wzrastać, a zatrudnienie w wybranych miastach powinno się zwiększyć. Dlatego pracujemy nad stabilizacją przychodów firmy. Skończyliśmy z polityką cięcia kosztów osobowych i redukcji personelu, pracujemy nad strategią rozwoju, która przyniesie większe zyski i poprawę sytuacji pracowników. Skoncentrowaliśmy się na modernizacji i zwiększaniu przychodów, dzięki temu w najbliższych latach możliwe będzie sukcesywne podnoszenie pensji pracowników – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

W firmie tak dużej jak Poczta Polska, zatrudniającej 80 tys. pracowników, decyzje związane z wynagrodzeniami mają ogromne konsekwencje finansowe. Każde 100 zł podwyżki dla wszystkich pracowników to w ujęciu rocznym dla Poczty wydatek rzędu 100 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10814

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane