Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Raport: Logistyka w sklepach internetowych w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2018 10:39

Raport: Logistyka w sklepach internetowych w Polsce Fot. materiały prasowe

Już po raz drugi na zlecenie Furgonetka.pl dokonano analizy ponad 1000 sklepów internetowych działających w Polsce. Badaniu zostały poddane przede wszystkim oferowane formy dostawy oraz ich ceny. Infografika oraz tekst podsumowujące wyniki, skierowane są głównie do właścicieli oraz menedżerów e-sklepów i pokazują wyraźnie, jak wygląda polski e-commerce jeśli chodzi o ostatni etap sprzedaży, czyli doręczenie do klienta.

W badaniu sprawdzono łącznie 1046 e-sklepów, które podzielono na dwa segmenty. W pierwszym znalazły się małe oraz średnie podmioty, w drugim - tylko duże. Na potrzeby badania przyjęto, że małe i średnie to takie, które wysyłają do 150 paczek dziennie, zaś duże powyżej tej liczby. Analiza miała ustalić, jak wiele form dostawy kurierskiej jest dostępnych w sklepach, i czy poza nimi znajdują się też inne, np. doręczenie do punktów odbioru, jaka jest średnia cena poszczególnych opcji oraz to, w jaki sposób kształtują się różnice pomiędzy dwoma segmentami, na które została podzielona próba badawcza. Warto podkreślić, że oddzielnie zliczone zostały wysyłki pocztowe oraz przesyłki pobraniowe. Wzięto też pod uwagę inne elementy, np. darmowa dostawa oraz wartość koszyka, od której jest ona dostępna. Na końcu raportu znajduje się także krótkie porównanie danych w stosunku do roku ubiegłego.

Liczba możliwych form dostawy kurierem

Jednym z podstawowych elementów, które zostały przeanalizowane podczas badania, była liczba form dostawy, oferowana przez poszczególne sklepy. Wyniki pokazują, że 41% małych i średnich sklepów oferuje tylko jedną formę dostawy kurierem. Pozostałe 59% posiada więcej niż jedną opcję, z czego dwie możliwości proponuje 34% sklepów, trzy - 19%, a cztery i więcej - jedynie 6% wszystkich sprzedawców.

W porównaniu z danymi z grupy dużych podmiotów widać znaczącą różnicę. W tym przypadku aż 88% sklepów posiada więcej niż jedną opcję do wyboru. Głębsza analiza pokazuje, że dwie formy wysyłki posiada w swojej ofercie 28% sklepów, a trzy oraz cztery i więcej - po 25%.

Różnice pomiędzy grupami mogą wynikać z wielu czynników. Przede wszystkim duże firmy mogą pozwolić sobie na podpisanie umów z kilkoma przewoźnikami - zachowują wystarczająco wysoki wolumen przesyłek, aby utrzymać niskie ceny. Dodatkowo mają pod ręką specjalistów, którzy bez dużego wysiłku i kosztów wdrożą kolejne opcje. Większe sklepy być może biorą też częściej pod uwagę wyniki badań robionych na kupujących, z których wynika, że klienci preferują sklepy, w których mają możliwość wyboru odpowiadającego mu przewoźnika lub formy dostawy. Trend ten potwierdza między innymi polski raport Gemiusa, E-commerce w Polsce 2016, w którym można znaleźć informację o tym, że większy wybór przewoźników ma wpływ na to, gdzie konsument zakupi towar.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.