PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Raport: Polacy najczęściej wybierają e-sklepy, które mają placówki stacjonarne

Autor: dlahandlu.pl 8 lutego 2018 14:08

Raport: Polacy najczęściej wybierają e-sklepy, które mają placówki stacjonarne Fot. Shutterstock.com

Pomimo, że najczęściej wskazywanym atutem zakupów spożywczych online jest szeroki
asortyment, o wyborze konkretnego e-sklepu przesądza przede wszystkim atrakcyjna cena, a następnie dwa elementy związane z usability: czytelność strony internetowej i atrakcyjne zdjęcia produktów. Polacy wybierają najczęściej te marki internetowych sklepów spożywczych, które mają swoje odpowiedniki w postaci sieci stacjonarnej, w tym ecarrefour.pl
i e-piotripawel.pl. Natomiast najpopularniejszym sklepem, który nie ma sieci naziemnej, a jest dostępny tylko online, okazał się frisco.pl, zdobywając 1/3 głosów - wynika z raportu e-Izby i Frisco.pl – supermarketu online zatytułowanego „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online”.

40% kupujących w e-sklepach spożywczych mieszka w dużych miastach (powyżej 100 tys. mieszkańców). Z kolei na wsi ten sposób kupowania wybiera tylko 7% badanych.

Konsumenci e-kupujący produkty spożywcze od internetowego sklepu spożywczego oczekują przede wszystkim wysokiej jakości produktów i wygodnego kontaktu (37%). Co trzeci badany liczy także na szybką, ale i punktualną dostawę, a co czwarty – odpowiednich warunki przewożenia produktów.

Jak twierdzi ponad 1/3 badanych, dzięki zakupom spożywczym online oszczędzają pieniądze, a także mają więcej czasu dla bliskich (23%). Ponadto sprawiają, że 25 % kupujących mniej
denerwuje się obowiązkiem zakupowym.

Czytaj także: Raport: Jakie produkty spożywcze najchętniej kupujemy w sieci

57% osób, które skorzystały z e-zakupów spożywczych deklaruje, że po pierwszym zakupie postanowiły go ponowić. Częściej na taką postawę wskazały kobiety (67%), a także osoby w grupie 25-34 lata oraz mieszkańcy dużych miast.

Za zakupy spożywcze online e-klienci płacą najczęściej kartą online (36%), albo przelewem online.
Świadczy to o dużym doświadczeniu zakupowym i otwartości tych klientów, ponieważ w polskim e-commerce duży udział ma wciąż grupa konsumentów płacących gotówką przy odbiorze.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,60

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.