Prezes SwipBox Polska: Ciągle mamy do czynienia z wyzwaniami ostatniej mili

Autor: dlahandlu.pl 12 czerwca 2019 11:33

Prezes SwipBox Polska: Ciągle mamy do czynienia z wyzwaniami ostatniej mili Michał Czechowski, prezes zarządu SwipBox Polska, fot. materialy prasowe

Instalacje do odbioru przesyłek kurierskich to dynamicznie kształtujący się trend nie tylko na rynku polskim, ale również z perspektywy globalnej. Sam sektor cechuje bardzo duża zmienność, będąca efektem chęci sprostania oczekiwaniom nowoczesnych konsumentów.

-  Rynki są na tyle chłonne, że starają się sukcesywnie wychodzić naprzeciw potrzebom nowoczesnych konsumentów. Deutsche Post w Niemczech, który wymyślił automaty na przesyłki, obecnie może pochwalić się liczbą ponad 3500 takich urządzeń. W Danii natomiast jest realizowany pilotażowy projekt na testowych 200 automatach, zakładający uruchomienie agnostycznej sieci dla wszystkich firm kurierskich. Punkty odbioru są zlokalizowane bardzo blisko siebie, a ich odpowiednie zagęszczenie ma być kluczem do satysfakcji użytkowników. Prognoza dla tego projektu zakłada implementację 10 000 automatów do końca 2020 r., a mówimy przecież o kraju zdecydowanie mniejszym niż Polska - mówi Michał Czechowski, prezes zarządu SwipBox Polska.

Nowe technologie bezpośrednio wpływają na rozwój całego sektora e-commerce. Konsumenci są już przyzwyczajeni do rozwiązań mobilnych w oparciu o sztuczną inteligencję, chcą optymalizować swój czas, zależy im na tym, że usprawniać procesy, wymagające ich zaangażowania.

- Kolejnym krokiem będzie inwestycja w budowę sieci urządzeń zewnętrznych, które nie ograniczają się wyłącznie do automatów zlokalizowanych wewnątrz sklepów czy dedykowanych placówek, dostępnych w godzinach ich funkcjonowania. Naturalnym miejscem wydają się parkingi przed marketami, a eliminacja konieczności komunikacji GSM sprawia, że urządzenia mogą być instalowane w miejscach do tej pory zupełnie niedostępnych, na przykład w garażach. Wszystko to składa się na skuteczną realizację potrzeb w zakresie wygodnego odbioru przesyłek przez konsumentów. Usługi stanowią nie tylko alternatywę dla tradycyjnego modelu dostaw kurierskich, ale w głównej mierze są jego doskonałym uzupełnieniem. Naturalnym wyborem są sklepy typu convenience, centra handlowe, supermarkety czy dyskonty, które cieszą się największą popularnością wśród konsumentów. Oczywiście, nie można zapominać o dodatkowej infrastrukturze, wpływającej na atrakcyjność danej lokalizacji. Ważne, aby były to miejsca najbardziej dogodne z perspektywy odbiorców przesyłek - podsumowuje prezes SwipBox Polska.

 Jego zdaniem rynek nadal będzie rozwijać się bardzo szybko, ponieważ ciągle mamy do czynienia z wyzwaniami ostatniej mili, czyli finalną fazą dostawy realizowanej przez kuriera. Ponadto, rynek przesyłek do domu rośnie równie szybko, mimo że konsumenci coraz więcej czasu spędzają poza nim. W dedykowanych punktach odbioru obecnie jest odbierana co piąta przesyłka.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    8,56

  • Min

    6,69

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6572
Ilość aktualnych ofert: 270318

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.