PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Badanie: Przy zakupach omnichannel Polacy często obawiają się o prywatność

Autor: dlahandlu.pl 27 listopada 2019 09:59

Badanie: Przy zakupach omnichannel Polacy często obawiają się o prywatność Fot. Shutterstock

Handel internetowy coraz częściej przenika się z handlem w sklepach stacjonarnych. Jednak na przeszkodzie rozwoju omnichannel stoi obawa o prywatność. Z badania Inquiry wynika, że polscy klienci niekoniecznie chcieliby, aby ich historia zakupów online była dostępna w sklepie stacjonarnym (30% badanych jest przeciwnych takiemu rozwiązaniu). Z drugiej strony, są tacy, którzy upatrują w tym szansę na niższe ceny oraz lepsze doradztwo ze strony sprzedawcy.

Polacy chętnie kupują online zarówno produkty, jak i usługi świadczone elektroniczne. Wśród produktów dominują w tym roku kosmetyki i odzież, natomiast usługi to głównie rezerwacje noclegów i bilety kolejowe. Preferowanym miejscem zakupu są platformy – przede wszystkim Allegro i OLX, zaś już na trzecim miejscu jest Aliexpress.

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą Inquiry w listopadzie 2019 r. na próbie osób robiących zakupy w internecie. W ankiecie pytano o zakupy dokonywane online w dowolny sposób (także na telefonie czy tablecie), w podziale na produkty i usługi.

Niskie ceny głównym magnesem

Niskie ceny zostały wymienione jako główne kryterium wyboru miejsca zakupu online (38% badanych), ale ważna jest też szeroka oferta (30% wskazań). Co ciekawe, różne kategorie produktów i usług kupowane są w różny sposób. Stosunkowo nowym zjawiskiem są zakupy przez aplikacje, co dotyczy szczególnie usług (w ten sposób zakupy realizuje już 20% kupujących).

Promocje pod koniec roku i zakupy świąteczne

Coraz więcej osób korzysta z listopadowych i grudniowych promocji; zamiar skorzystania z promocji na Black Friday (Czarny Piątek) zadeklarowało aż 51% badanych. Polacy korzystają również z Cyber Monday (Dzień zakupów internetowych) i polskiego dnia darmowej dostawy, a nawet z promocji na Dzień Singli na Aliexpress.

Inspiracją do zakupów świątecznych są dla klientów kupujących online głównie treści wyszukiwane w internecie, szczególnie na Facebooku, choć sam Facebook rzadko się pojawia jako miejsce zakupu, pomimo oferty Marketplace.

Omnichannel

Handel internetowy coraz częściej przenika się z handlem w sklepach stacjonarnych. Wiele firm pracuje nad rozwiązaniami omnichannel, integrującymi różne formy zakupów. Z badania Inquiry wynika jednak, że polscy klienci często obawiają się o prywatność i niekoniecznie chcieliby, aby ich historia zakupów online była dostępna w sklepie stacjonarnym (30% badanych jest przeciwnych takiemu rozwiązaniu). Z drugiej strony, są tacy, którzy upatrują w tym szansę na niższe ceny oraz lepsze doradztwo ze strony sprzedawcy.

- Polscy konsumenci kupują w internecie niemal wszystko. Niskie ceny, a często możliwość zakupu produktów niedostępnych gdzie indziej, powodują że zakupy w internecie stają się coraz bardziej popularne, szczególnie w okresie przedświątecznym. Obserwujemy jednak duże różnice pomiędzy zakupami wśród kobiet i mężczyzn, a także w różnych grupach wiekowych. W raporcie firmy Inquiry znajdziecie Państwo szczegółowe informacje o obecnym kształcie rynku online. – mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry.

Raport „Zakupy internetowe Polaków 2019” obejmuje wyniki ankiety internetowej zrealizowanej przez agencję badawczą Inquiry na panelu YouGov w listopadzie 2019 roku, na próbie ogólnopolskiej N=501 osób robiących zakupy w internecie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.