PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Polska będzie pierwszym krajem na świecie, gdzie w każdym punkcie można zapłacić zbliżeniowo

Autor: dlahandlu.pl 28 stycznia 2019 11:18

Polska będzie pierwszym krajem na świecie, gdzie w każdym punkcie można zapłacić zbliżeniowo Fot. Shutterstock

Wg danych Visa już ponad 99,9 proc. terminali płatniczych używanych w Polsce obsługuje płatności zbliżeniowe. Udział płatności zbliżeniowych przy użyciu polskich kart w ogólnej liczbie transakcji bezgotówkowych dokonywanych w punktach sprzedaży na terenie naszego kraju zbliżył się do poziomu 85 proc.

Popularyzacja płatności zbliżeniowych jest trendem obserwowanym na wielu rynkach, ale Polska i pozostałe kraje Europy Środkowo-Wschodniej (Czechy, Słowacja, Węgry) przodują pod tym względem na świecie (wszystkie te państwa zajmują miejsca w globalnej czołowej szóstce pod względem popularności płatności zbliżeniowych). Jednocześnie dane Europejskiego Banku Centralnego plasują Polskę w ścisłej czołówce krajów o najniższym udziale transakcji oszukańczych w całym obszarze SEPA.

- W najbliższych tygodniach Polska stanie się pierwszym krajem na świecie, w którym zbliżeniowo będzie można zapłacić w każdym fizycznym punkcie sprzedaży” – mówi Jakub Kiwior, dyrektor generalny Visa w Polsce i na Węgrzech.

Fundacja Polska Bezgotówkowa, której współzałożycielem jest Visa, wspiera rozwój sieci akceptacji w Polsce. W ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa, Fundacja oferuje przedsiębiorcom możliwość skorzystania ze wsparcia polegającego na pokryciu kosztów związanych z otrzymaniem terminala oraz kosztów obsługi płatności bezgotówkowych przez okres 12 miesięcy. Równolegle przez cały czas trwania Programu Fundacja prowadzi intensywne działania informacyjno-edukacyjne kierowane do przedsiębiorców i posiadaczy kart. Visa wnosi do Programu Polska Bezgotówkowa wiedzę ekspercką, doświadczenie oraz wkład finansowy. Wyniki badania zrealizowanego w ramach Inkubatora Innowacji Visa w Warszawie, dotyczącego barier we wprowadzaniu terminali płatniczych u mikroprzedsiębiorców, pomogły Fundacji Polska Bezgotówkowa w pracach nad strategią marketingową Programu.

Wcześniej Visa stworzyła i wdrożyła w Polsce, wyjątkowy w skali europejskiej, ogólnorynkowy program „Kartą Visa zapłacisz wszędzie”, który w latach 2010-2015 przyczynił się do podwojenia liczby terminali w Polsce. W rezultacie Polacy mogą dokonywać płatności bezgotówkowych, w tym zbliżeniowych, w większej liczbie punktów handlowo-usługowych. Jak pokazują wyniki raportu Digital Payments Study 2017 przygotowanego na zlecenie Visa,  86% polskich konsumentów dokonało płatności zbliżeniowej (wzrost o 5 p.p. w ciągu 12 miesięcy).

Co ważne, wprowadzenie płatności zbliżeniowych otworzyło drogę dla płatności mobilnych. Wyniki ww. badania pokazują, że już niemal 90% polskich konsumentów spośród tych, którzy dokonali płatności zbliżeniowej, sądzi, że w ciągu trzech lat zapłaci smartfonem.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,12

  • Min

    2,29

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7457
Ilość aktualnych ofert: 498318

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.