Trusted Shops: Tylko połowa kupujących online nie miała żadnych trudności z zamówieniem (grafiki)

Autor: dlahandlu.pl 11 kwietnia 2018 12:10

Trusted Shops: Tylko połowa kupujących online nie miała żadnych trudności z zamówieniem (grafiki) Fot. Shutterstock.com

Zakupy w e-sklepach robi już prawie każdy Polak, który ma dostęp do internetu. Dokładnie 93 proc. respondentów deklaruje, że kupiło coś online chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jedynie 7 proc. przyznało, że nigdy nie zamówiło w e-sklepie. Tak wskazują wyniki ostatniego badania SW Research, przygotowanego na zlecenie Trusted Shops.

Według badania SW Research pt.: „Zakupy Polaków w intenecie”, przygotowanym na zlecenie Trusted Shops już ponad 93% internautów przyznaje, że kupuje online. To duża różnica w porównaniu z rokiem 2017, kiedy aż 62% osób deklarowało, że nie robi zakupów przez internet. Co ciekawe, tylko 16% ankietowanych robi zakupy regularnie – przynajmniej raz w tygodniu. Ponad połowa robi je sporadycznie – raz lub dwa razy w miesiącu, a co czwarty badany dopiero testuje zakupy online, bo zdarza mu się to zaledwie raz na pół roku.

Ile wydajemy online?
Jednostkowe kwoty, które przeznaczamy na zakupy w internecie są są podobne do tych w latach poprzednich. 34% internautów robi zakupy o wartości od 60 do 100 zł, natomiast 35% kupuje online za 100 – 249 zł, co oznacza niewielki spadek względem lat ubiegłych. Wzrosła natomiast liczba drobnych transakcji o wartości do 59 zł (16%) oraz zdecydowanie droższych zakupów powyżej 500 zł, które stanowią już ponad 5%.

Najczęstsze problemy kupujących online
Wraz ze wzrostem popularności e-zakupów i liczby transakcji, pojawia się coraz więcej problemów z realizacją zamówień. Tylko 54% kupujących przyznaje, że nie miało żadnych trudności z zamówieniem. W przypadku 17% respondentów, sklepy nie dotrzymywały terminu dostaw, natomiast 11% miało problem z uszkodzoną przesyłką. Na trzecim miejscu są trudności ze zwrotem i odzyskaniem wpłaconych pieniędzy, które zgłasza już co dziesiąty ankietowany. Zdarza się natomiast mniej pomyłek w stosunku do ubiegłego roku – niecałe 10% w porównaniu do 15%. Aż 7% badanych przyznaje, że przesyłka nigdy do nich nie dotarła i nie udało się odzyskać pieniędzy.



Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 704461

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane