Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

10 wskazówek dla e-sklepów, jak unikać błędów

Autor: Kamil Samselski 15 września 2015 11:43

Spośród ponad 25 mln aktywnych użytkowników internetu w Polsce, 55% to osoby, które przynajmniej raz dokonały zakupów w sieci. W efekcie wartość rynku e-commerce w 2015 roku powinna przekroczyć 31,1 mld złotych. First Data, właściciela systemu płatności online Payeezy, przygotował listę 10 podstawowych uchybień popełnianych przez e-sklepy.

Brak unikalnej oferty
W internecie ponad 4 miliony stron (w tym ok. 22 tys. w Polsce) to sklepy internetowe umożliwiające zakup towarów lub usług (źródło: BuiltWith.com). Przyciągnięcie uwagi choć promila z ponad 3 miliardów użytkowników internetu z całego świata (w tym 25 mln Polaków) wymaga zaoferowania im unikalnej wartości. Zdaniem Davida Boveta i Josepha Marthy`ego, autorów klasycznej już książki „Value Nets: Breaking the Supply Chain to Unlock Hidden Profits”, o unikalnej wartości w e-commerce decyduje przede wszystkim szeroko rozumiana obsługa, a więc umiejętność trafnego rozpoznania i odpowiedzi na konkretne potrzeby klientów, a także szybkość realizacji zleceń. Unikalność jest zatem wynikiem dobrego rozpoznania rynku, trafnej definicji grupy docelowej i umiejętnego budowania partnerstw z dostawcami technologii, firmami kurierskimi, bankami i operatorami płatności, a nie tylko skutkiem doboru oferty.

Błędna strategia marketingowa
Internet wywrócił do góry nogami "odwieczne" reguły rządzące biznesem, poza jedną, znaną z marketingu, która mówi „wyróżniaj się albo giń”. Przeciętny internauta odwiedza miesięcznie niemal 3 tys. stron na prawie 100 serwisach internetowych (źródło: Nielsen, 2010–2014). Aby klient trafił do Twojego e-sklepu i właśnie w nim zrobił zakupy, musisz dotrzeć do adresata z informacją o swojej witrynie i przekonać go do transakcji. Reklama jest ważna, ale odpowiednia komunikacja wartości jest jeszcze ważniejsza. Dlatego planując każdą kampanię promocyjną zadbaj o jej krótki i spójny przekaz. Upewnij się, że jest klarowny i łatwy do zrozumienia dla grupy docelowej. Zadbaj o to, by pokazywał konkretne efekty, płynące z zakupów w Twoim sklepie.

Niedopasowany budżet
Koszt wdrożenia e-sklepu to w Polsce suma od kilkuset do nawet 40 tys. złotych. Budowa e-sklepu to jednak zaledwie część kosztów niezbędnych do jego funkcjonowania. Równie ważną pozycją w budżecie jest jego promocja.

Zły dobór platformy technologicznej
Platformy dedykowane dają klientowi wpływ na wszystkie elementy i aspekty wytworzonego systemu (począwszy od technologii, a skończywszy na procesach przepływu danych). Pozwala to na stworzenie systemu dopasowanego do środowiska informatycznego przedsiębiorstwa. Niestety jest drogie i czasochłonne, a zamawiający musi zawsze liczyć się z kosztami dopisania dodatkowych funkcjonalności lub poprawy błędów w ramach pojawienia się nowszych wersji oprogramowania bazowego.
Gotowe rozwiązania są zazwyczaj tańsze, łatwiejsze we wdrożeniu, i, co ważne, dostępne w różnych modelach licencyjnych (w formie dzierżawy – Software As a Service lub jednorazowej opłaty). Oprogramowanie takie ma jednak z góry zdefiniowaną podstawową funkcjonalność i może być dostosowane do potrzeb zamawiającego jedynie w ograniczonym zakresie. Dlatego też wybierając platformę technologiczną trzeba wziąć pod uwagę przede wszystkim właściwą użyteczność dla klienta, dostępny czas i budżet, dostosowanie i wdrożenie rozwiązania, a także poziom jego integracji i optymalizacji z oprogramowaniem wspierającym (wyszukiwarkami, porównywarkami cen, najważniejszymi serwisami społecznościowymi etc.)

  • artmetic ekonsulting 2015-09-16 02:18:18

    E-commerce - kompleksowa oferta od przygotowania strony i systemu, aż po marketing społecznościowy:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.