6 kroków do udanej kampanii marketingowej na Black Friday 

Autor: dlahandlu.pl 22 października 2018 12:00

6 kroków do udanej kampanii marketingowej na Black Friday  Fot. materiały prasowe

Za oceanem Black Friday to “święto zniżek”, które przynosi sprzedawcom z USA przychody na poziomie 67 mld dolarów. W Polsce e-sklepy tego dnia notują liczbę transakcji większą o blisko 370 proc., a w skali całego handlu detalicznego w listopadzie wzrost sięga blisko 9 proc. O czym sprzedawcy muszą pamiętać przed Black Friday 2018? Na to pytanie odpowiadają eksperci platformy Shoper oraz  SMSAPI.

- Podczas Black Friday są sklepy, które sprzedają 20 razy więcej, ale też takie, które nie potrafią skorzystać z tej szansy. To kwestia przygotowań - na stronie, w kampaniach marketingowych i obsłudze klienta. Czarny Piątek otwiera sezon zakupów i - jak w każdym wyścigu - widać, że dobry start, to duża szansa na udane zawody - mówi Łukasz Kozłowski, Customer Success Manager platformy Shoper.

1. Zawęź grupę docelową

Rosnąca popularność Black Friday wymusza na firmach wyróżnienie się wśród wszystkich kreacji reklamowych. Ich tworzenie zaczyna się od wyboru grupy docelowej. Warto przeanalizować dane sprzedażowe z poprzednich lat i ruch na stronie - poznać demografię odbiorców, dowiedzieć się co ich interesuje. Można także przeprowadzić wśród nich ankietę, oferując w zamian atrakcyjny rabat. Dane zebrane w ten sposób pomogą w dokładniejszym targetowaniu kampanii.

2. Wybierz kanał komunikacji

Dobra kampania z mocnym przekazem, przekazująca spójny komunikat wieloma kanałami wymaga zaplanowania. Część marek wybiera SMS jako sposób dotarcia wprost do telefonów klientów. Z danych SMSAPI wynika, że w czwartek przed Black Friday w 2017 r. liczba wiadomości wysyłanych przez marki wyniosła 6,4 mln, a w piątek 6 mln wiadomości, czyli ponad dwa razy więcej niż wynosi średnia dzienna w normalne dni.

- Do kampanii marketingowej trzeba przygotować się co najmniej miesiąc wcześniej. Najlepiej zaproponować konkretny produkt lub grupę produktów i zaznaczyć ograniczenie asortymentu, np. do wyczerpania zapasów albo jedynie w piątek. W tym celu można wykorzystać SMS. Zaplanowanie prostej wysyłki trwa z reguły nie więcej niż 5 minut, a pozwala przebić się z wiadomością, która od razu skieruje klienta do sklepu. - podpowiada Andrzej Ogonowski, PR & Brand Director SMSAPI.

3. Przypomnij o sobie w remarketingu

Klienci, którzy już kiedyś dokonali zakupów, wciąż mogą być zainteresowani produktami. Warto też dokładniej przyjrzeć się porzuconym koszykom i skierować komunikat o promocji do niedoszłych klientów. Znają oni ofertę, a ponieważ nie wiadomo dlaczego nie dokończyli transakcji, duży procent ma szansę na podjęcie decyzji po otrzymaniu SMS-a ze zniżką. Wiadomość tekstowa nie zginie w gąszczu e-maili i pozwoli im przejść do strony sklepu.

4. Sprawdź parametry techniczne strony
Do promocji w Czarny Piątek trzeba podchodzić z rozwagą, żeby sukces nie zmienił się w katastrofę, bo przyciągnięcie klienta jest tylko jednym z elementów układanki.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    14,78

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.