6 rzeczy, o których muszą pamiętać polskie e-sklepy, jeśli chcą podbić świat

Autor: dlahandlu.pl 26 marca 2019 14:19

6 rzeczy, o których muszą pamiętać polskie e-sklepy, jeśli chcą podbić świat Fot. Shutterstock.com

Internet nie ma granic, co stwarza e-biznesom pokusę zdobycia klientów w innych krajach. Przymierza się do tego co siódmy właściciel sklepu internetowego. Eksperci Shopera wskazują, jak się do tego przygotować.

Pod koniec 2018 r. niecałe 5 proc. e-sklepów na platformie Shoper prowadziło sprzedaż zagraniczną, ale w opublikowanym niedawno raporcie “Multiwyzwania” aż 14 proc. sprzedawców zadeklarowało, że planuje wkrótce ekspansję na nowe rynki. Jak zacząć sprzedawać za granicą? Opiekunowie klientów Shoper Premium wybrali 6 obszarów w e-commerce, gdzie sprzedawcy powinni wprowadzić zmiany, zanim ruszą na podbój zagranicznych rynków.

1. Dopasowanie strony do nowego rynku

Sklep musi sprawiać wrażenie rodzimego i budzić zaufanie klientów. Warto więc zainwestować w domenę z lokalnym poszerzeniem np. .de dla Niemiec, .cz dla Czech itd. Kolejny krok to przygotowanie wersji językowej pod wybrany rynek. Język angielski na “cały świat” niestety nie będzie się pozycjonował w lokalnych wynikach wyszukiwania i nie przyciągnie ruchu do sklepu. Właśnie ze względu na SEO tłumaczenie powinno też objąć niewidoczne dla użytkowników alternatywne opisy zdjęć, które “czytają” roboty wyszukiwarek.



2. Obsługa wielu walut i płatności

Atrakcyjne ceny są jednym z podstawowych powodów, dla których kupujemy w sieci, ale mało który klient z zagranicy potrafi w pamięci przeliczać złotówki na euro czy funty. Przyjazny sklep powinien robić to za niego, a najlepiej również umożliwiać mu płacenie we własnej walucie. Dobrze też gdyby wersji językowej automatycznie odpowiadała odpowiednia waluta, a sklep współpracował z najpopularniejszymi operatorami płatności online w danym kraju.



3. Dostosowanie logistyki na dany kraj

Ważnym obszarem rywalizacji w branży e-commerce stał się czas doręczenia przesyłki. Klienci przywykli do coraz krótszego oczekiwania. Należy więc zaoferować im taki sposób dostawy, gdzie wysyłka produktów za granicę nie trwa dużo dłużej od krajowej. Do wyboru mamy dostarczanie przesyłek międzynarodowych przez polskiego kuriera, opcję cross-border (angażującą lokalną firmę kurierską) lub outsourcing w ramach usługi fulfillmentowej. Przydatną cechą sklepu jest automatyczne pojawienie tych opcji dostawy przy wyborze odpowiedniej wersji językowej strony.



4. Marketing i reklama

W prowadzeniu e-biznesu za granicą dodatkowych trudności przysparza brak znajomości lokalnego rynku. Na szczęście większość technik promowania sklepu w sieci np. kampanie Google Shopping w innych krajach działa w podobny sposób. Tym bardziej więc warto mieć dostęp do najświeższej wiedzy - być na bieżąco z technikami SEO, umieć przyciągać klientów przez kampanie promocyjne w wyszukiwarce i mediach społecznościowych oraz przez działania remarketingowe.



5. Regulamin sklepu dostosowany do miejscowych przepisów

O formalnościach łatwo zapomnieć w natłoku “ważniejszych” spraw, ale takie niedopatrzenie może sporo kosztować. Szczęśliwie, większość e-biznesów na pierwsze cele swej ekspansji wybiera kraje Unii Europejskiej, więc wiele regulacji jest podobnych do polskich.



6. Podglądanie, jak to robią inni

Dobrą metodą przygotowania do sprzedaży na zagranicą jest też naśladowanie sprzedawców, którzy mają na tym polu sukcesy. 

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,25

  • Śr

    4,04

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8426
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.