74 proc. polskich internautów kupuje w e-sklepach

Autor: pclab.pl 2 września 2011 14:42

Polscy internauci znacznie chętniej robią e-zakupy niż użytkownicy sieci w tak rozwiniętych krajach, jak Niemcy, Austria i Szwajcaria. Według aktualnego raportu IAB Polska - aż 74 proc. rodzimych internautów kupuje w e-sklepach - czytamy na stronie pclab.pl.

O tym, że polski rynek osiągnął pełną dojrzałość, świadczy między innymi historyczne 2-milionowe zamówienie, które Komputronik.pl zrealizuje najpóźniej na początku września br. Kolejnym przykładem na szybki rozwój rodzimego e-handlu są plany uruchomienia polskiego projektu e-commerce przez brytyjskiego giganta Tesco. Ma to nastąpić na początku 2012 roku, a więc kilka miesięcy po tym, gdy na to samo zdecydował się Auchan. Warto wspomnieć, że w Polsce za kilka dni będzie można kupować przez Internet ubrania znanej młodzieżowej marki Stradivarius, za którą powinna podążyć Zara.

Z najnowszych danych Euromonitor International wynika, że Polacy najczęściej kupują w Internecie sprzęt elektroniczny (24 proc.), kosmetyki (11,4 proc.), filmy, książki i gry (10,1 proc.), meble i domowe akcesoria (7 proc.) oraz żywność (3,8 proc.). Najbardziej dochodowy segment polskiego rynku e-commerce stanowi sprzedaż sprzętu IT, która w ubiegłym roku osiągnęła wartość 1,5 mld zł. To wzrost o 14,3% w porównaniu z 2009 rokiem. Prognozy na rok 2011 rok również są optymistyczne, tym bardziej, że polskie e-sklepy śmiało inwestują w nowe formy e-sprzedaży. Przykładowo, Komputronik.pl - podobnie jak wiele innych - uruchomił sprzedaż za pośrednictwem portalu Facebook, gdzie ma już ponad 20 000 fanów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8180

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.