REKLAMA
REKLAMA

74 proc. polskich internautów kupuje w e-sklepach

Autor: pclab.pl 2 września 2011 14:42

Polscy internauci znacznie chętniej robią e-zakupy niż użytkownicy sieci w tak rozwiniętych krajach, jak Niemcy, Austria i Szwajcaria. Według aktualnego raportu IAB Polska - aż 74 proc. rodzimych internautów kupuje w e-sklepach - czytamy na stronie pclab.pl.

REKLAMA
O tym, że polski rynek osiągnął pełną dojrzałość, świadczy między innymi historyczne 2-milionowe zamówienie, które Komputronik.pl zrealizuje najpóźniej na początku września br. Kolejnym przykładem na szybki rozwój rodzimego e-handlu są plany uruchomienia polskiego projektu e-commerce przez brytyjskiego giganta Tesco. Ma to nastąpić na początku 2012 roku, a więc kilka miesięcy po tym, gdy na to samo zdecydował się Auchan. Warto wspomnieć, że w Polsce za kilka dni będzie można kupować przez Internet ubrania znanej młodzieżowej marki Stradivarius, za którą powinna podążyć Zara.

Z najnowszych danych Euromonitor International wynika, że Polacy najczęściej kupują w Internecie sprzęt elektroniczny (24 proc.), kosmetyki (11,4 proc.), filmy, książki i gry (10,1 proc.), meble i domowe akcesoria (7 proc.) oraz żywność (3,8 proc.). Najbardziej dochodowy segment polskiego rynku e-commerce stanowi sprzedaż sprzętu IT, która w ubiegłym roku osiągnęła wartość 1,5 mld zł. To wzrost o 14,3% w porównaniu z 2009 rokiem. Prognozy na rok 2011 rok również są optymistyczne, tym bardziej, że polskie e-sklepy śmiało inwestują w nowe formy e-sprzedaży. Przykładowo, Komputronik.pl - podobnie jak wiele innych - uruchomił sprzedaż za pośrednictwem portalu Facebook, gdzie ma już ponad 20 000 fanów.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA