8 trendów w e-commerce na 2018 rok

Autor: Forbes.com 18 grudnia 2017 13:42

8 trendów w e-commerce na 2018 rok fot. Shutterstock

Krajobraz handlu i e-commerce zmienia się bardzo dynamicznie, obecnie mówi się o apokalipsie sklepów stacjonarnych - zamykanych z powodu zmniejszającej się liczby odwiedzin. Rezultatem jest podwojenie wysiłków związanych z handlem internetowym.

Badania pokazują, że 51 proc. Amerykanów preferuje kupować online, niż stacjonarnie. Sektor e-commerce rośnie o 23 proc. każdego roku. Środowisko handlu online zmienia się dynamicznie, wraz z rozwojem i wdrażaniem technologii. Ponad 40 proc. Millenialsów używa już przy zakupach asystentów głosowych, liczba ta ma wzrosnąć do 50 proc. w 2020 roku. Coraz więcej konsumentów wdraża urządzenia cyfrowe do swoich zwyczajów zakupowych, dlatego zmiany w e-handlu będą coraz większe na przestrzeni kolejnych lat.

Eksperci zapytani o przyszłość w e-commerce i handlu stacjonarnym przewidują osiem prawdopodobnych trendów na 2018 rok:

1. Wysyp przedsiębiorczości

E-commerce będzie w 2018 roku ważniejsze, niż kiedykolwiek. Jednocześnie wystartować z nowym pomysłem jest wyjątkowo łatwo, dlatego eksperci spodziewają się przypływu nowych cyfrowych przedsiębiorców. Otwarcie własnego sklepu online nigdy nie było prostsze, wystarczy znaleźć produkt i wystartować z kampanią promocyjną. W najbliższej przyszłości można więc spodziewać się napływu do e-handlu ludzi, którzy wcześniej nie mieli tego zamiaru.

2. Mądrzejsza, szybsza sztuczna inteligencja

Zasilane sztuczną inteligencją boty stają się coraz mądrzejsze, dlatego można spodziewać się ich coraz więcej, zwłaszcza przy obsłudze czatów komunikacyjnych. Coraz więcej firm będzie inwestować w boty, aby zautomatyzować część usług związanych z obsługą klienta. Rynek automatycznych serwisów rośnie, zgodnie z badaniem Business Insider 80 proc. firm chciałoby wprowadzić boty do 2020 roku. Inne badanie, przeprowadzone przez LivePerson na 5 tys. konsumentów pokazuje, że 67 proc. badanych używało czata obsługiwanego przez boty w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

3. Inteligentniejsze doświadczenie konsumenta

Przyszłość handlu wiąże się z coraz większą personalizacją - od wirtualnych zakupów, po rekomendacje napędzane sztuczną inteligencją. W nadchodzącym roku prawdopodobne jest, że konsumenci coraz częściej będą odwiedzać sklepy marek skupiających się na kliencie. Oznacza to przede wszystkim spersonalizowany marketing, skupiony na kliencie oraz elastyczne formy dostawy i zwrotu atrakcyjne dla konsumenta.

  • tredo 2018-01-22 00:36:04

    Rzeczywiście coraz więcej firm wchodzi w E-commerce. Z tym Amazonem nie byłbym taki pewny. Coraz bardziej umacnia się u nas handel wysyłkowy z Chin. Mowa o Ali babie i Aliexpress. Przed gigantami rynku e-commerce stoją także regulacje prawne zagwarantowane przez Unię Europejską na Maj. Mowa o RODO, o którym można poczytać między innymi na forach albo magazynach jak Nowa Sprzedaż. Duzi gracze raczej nie będą mieli problemu w przypadku kar. Małe przedsiębiorstwa mogą niestety zostać przeciążone, bo niestosowanie się do RODO może być bardzo kosztowne.

  • Kacpero 2018-01-03 08:45:15

    Troche krótkie te progznozy, zabrakło mi rozwinięcia, doczytam sobie na blogach , czy w magazynie online marketing, ale na pewno musze się zgodzić z poprzednikiem co do tego że Amazon króluje:)

  • zorientowany 2017-12-19 08:44:10

    i tak Amazon wszystkich wytnie

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,31

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8198

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane