REKLAMA
REKLAMA

A.pl notuje stratę za drugi kwartał. Spółka rozpoczęła rozmowy z dużą siecią handlową

Autor: www.dlahandlu.pl 14 sierpnia 2012 15:00

A.pl notuje stratę za drugi kwartał. Spółka rozpoczęła rozmowy z dużą siecią handlową

W II kwartale 2012 spółka A.pl Internet zanotowała spadek przychodów zarówno w ujęciu rocznym jak i kwartalnym. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 2 365 951 zł, a strata netto to 1 307 521 zł. - Spadek miał związek m.in. z trwającym procesem restrukturyzacji. W ramach tych działań zamknięte zostały lokalne oddziały w Szczecinie (marzec 2012), Białymstoku i Bydgoszczy (kwiecień 2012). W oddziałach dynamika zmian wartości sprzedaży nie wykazywała pożądanej stopy wzrostu. Mimo to spółka utrzymał dla klientów z tych lokalizacji możliwość składania zamówień w sklepie internetowym A.pl - komentują władze spółki.

REKLAMA

- Na wyniki osiągnięte w II kw. 2012 duży wpływ miała także pogarszająca się sytuacja finansowa spółki Bomi S.A., strategicznego dostawcy , który odpowiadał za dostawę ponad 95% oferowanego asortymentu. W związku z kłopotami finansowymi Bomi S.A. naruszało warunki umowy dotyczące minimalnej dostępności towarów, co przełożyło się na zawężenie oferty produktowej i utratę konkurencyjności przez A.pl. Ponadto Bomi S.A. w czerwcu 2012 zamknęło swój lokalny sklep zlokalizowany w warszawskim centrum handlowym „Jupiter". W efekcie A.pl został zmuszony do zmiany miejsca kompletacji dostaw dla obszaru warszawskiego (kompletację przeniesiono do sklepu Bomi w Legionowie) oraz tymczasowo wstrzymać przyjmowanie zamówień na obszarze Warszawy - informuje spólka.

 Aktualnie sprzedaż będzie generowana bezpośrednio przez spółkę Frisco (klienci będą dokonywać płatności na podstawie faktur wystawianych przez Frisco). A.pl będzie pobierało od Frisco stałą prowizję procentową zależną od wartości sprzedaży wygenerowanej przez sklep internetowy A.pl.

Spółka rozpoczęła proces redukcji zatrudnienia, wypowiadając umowy z większością pracowników. Ponadto firma rozpoczęła rozmowy z zewnętrzną dużą siecią handlową, która mogłaby zostać strategicznym partnerem handlowym, co umożliwiłoby dalsze funkcjonowanie A.pl w dotychczasowym modelu biznesowym. Alternatywnym scenariuszem dalszej działalności jest połączenie z innym podmiotem z branży e-grocery. 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13230

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA