A.pl: Terminowość dostaw ważna dla 82 proc. klientów

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 26 lipca 2011 13:05

Dla dominującej większości klientów delikatesów internetowych bardzo istotna jest terminowość dostawy (82 proc.), a także łatwość składania zamówień (66 proc.). Są to cechy ważniejsze nawet od cen (63 proc.) i szerokiego asortymentu produktów (60 proc). - wynika z badania przeprowadzonego przez e-delikatesy A.pl

.Ponadto, z ankiety A.pl wynika, że największą (47 proc.) grupą klientów są osoby powyżej  36 roku życia. Potwierdza to coraz bardziej widoczne w e-handlu zjawisko zmiany struktury wiekowej na korzyść starszych użytkowników.

-  Ponad 75 proc. spośród zapytanych przez nas osób traktuje e-delikatesy jako sposób na regularne zaopatrzenie lodówki, tyle samo preferuje właśnie tę formę zakupów. Zamiast jechać w weekend do supermarketu i stracić na to 2-3 godziny, kupują przez internet oszczędzając w ten sposób swój czas. Tymczasem jeszcze kilka lat temu produkty spożycze w internecie Polacy kupowali okazjonalnie, najczęściej przed świętami - mówi Grzegorz Bielecki, wiceprezes zarządu A.pl Internet.

Za rosnącą popularnością spożywczych e-zakupów przemawia także zawartość koszyka. Nadal dużą jego część stanowią produkty o długich terminach przydatności oraz artykuły ciężkie, takie jak woda, soki i napoje, jednak coraz częściej na listy zakupów trafiają także produkty spożywane na co dzień.

Wśród zalet kupowania w delikatesach internetowych, oprócz oszczędności czasu oraz braku konieczności dźwigania, połowa zapytanych przez A.pl osób wskazała także brak nieprzemyślanych zakupów. Jednocześnie niemal tyle samo osób (49%) przyznało w badaniu, że nie przeszkadza im brak możliwości dotknięcia produktu podczas zamawiania przez internet.


Najwięcej osób w e-delikatesach ceni sobie terminowe dostarczenie zakupów. W dalszej kolejności znalazła się łatwość składania zamówień - 66 proc. klientów uznało ten element za bardzo ważny. Wśród innych oczekiwań znalazła się dobra obsługa klienta i łatwy kontakt
z pracownikami sklepu (64 proc.). Dopiero po tych elementach klienci wskazali na ceny (63 proc.) oraz szeroki asortyment produktów (60 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane