Alians Casino z Ocado wymusi na Carrefourze porozumienie z Amazonem?

Autor: dlahandlu.pl za Reuters 1 grudnia 2017 12:47

Alians Casino z Ocado wymusi na Carrefourze porozumienie z Amazonem? fot. Shutterstock

Porozumienie francuskiego Groupe Casino z brytyjską firmą specjalizującą się w handlu internetowym Ocado stawia pod presją innego dużego operatora detalicznego we Francji – grupę Carrefour. Ryzyko pozostania w tyle w segmencie e-commerce może skłonić Carrefoura do aliansu z takimi firmami jak Amazon – informuje agencja Reuters.

W lipcu tego roku stery w Carrefour, drugim co do wielkości sprzedawcy na świecie za Walmartem, przejął Alexandre Bompard. Nowy prezes przygotowuje plan naprawczy spółki, która walczy z konkurencją ze strony lokalnych graczy i silnego rynku internetowego.

Rywal Carrefoura, Groupe Casino postanowił wykorzystać platformę e-commerce brytyjskiego sklepu internetowego Ocado, aby rozwinąć swój internetowy sklep spożywczy. Według analityków, pozwoli to spółce wyprzedzić krajowych rywali.

- Casino zyskuje przewagę technologiczną we Francji. To zmusi Auchana i Carrefoura do reakcji. Dla Carrefour oznacza to sojusz z partnerem, którym może być tylko Amazon – oceniają analitycy Natixis, cytowani przez agencję Reuters.

Analitycy uważają, że to tylko kwestia czasu, kiedy Amazon przedstawi ofertę dla francuskiego detalisty albo stanie się jego dostawcą usług logistycznych i dostawczych. Rynek spożywczy w Francji ma wartość 230 miliardów funtów (171,70 miliardów funtów) rocznie.

- Taka transakcja byłaby dobrze odbierana przez rynek, tym bardziej, gdyby jej ogłoszenie miało miejsce 23 stycznia podczas przedstawienia przez Bomparda strategicznej rewizji grupy – dodali analitycy Natixis. Carrefour odmówił komentarza w tej sprawie – czytamy w serwisie Reuters.

Przypomnijmy, że pod koniec września tego roku francuska gazeta "Valeurs Actuelles" poinformowała, że Amazon stara się nabyć Carrefoura w celu zwiększenia swojego przyczółka w handlu żywnością w Europie. Według "Valeurs Actuelles", taka transakcja miałaby sens: wartość firmy Carrefour wynosi 13 miliardów euro, podczas gdy Amazon jest wart do 394 miliardów.

Francuska grupa hipermarketów może być tym, czego Amazon potrzebuje, by z impetem wejść na europejski rynek żywności. Carrefour buduje ogromną sieć sklepów fizycznych w całej Europie, gdzie wciąż ponad 95 proc. sprzedaży żywności odbywa się w sklepach stacjonarnych. Ponadto Amazon dokonał spektakularnego przejęcia na rynku amerykańskim, kupując spożywczą sieć Whole Foods. Niemniej jednak nie wszyscy analitycy uważają, że Carrefour i Amazon to wymarzony alians. "Valeurs Actuelles" cytował analityków firmy Kepler Cheuvreux, którzy ze sceptycyzmem podchodzą do tych informacji i uważają, że w przypadku Carrefoura współpraca z Google jest bardziej prawdopodobna niż przejęcie sieci przez Amazona.

Kilka dni później na rynku pojawiła się informacja, za francuskim dziennikiem "Le Monde", że Amazon podchodził do rozmów z sieciami Casino, Intermarché i Système U we Francji oraz Morrisons w Wielkiej Brytanii. Akwizycje to jedna z opcji, inną jest nawiązanie współpracy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,29

  • Min

    12,90

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.