Alians Casino z Ocado wymusi na Carrefourze porozumienie z Amazonem?

Autor: dlahandlu.pl za Reuters 1 grudnia 2017 12:47

Alians Casino z Ocado wymusi na Carrefourze porozumienie z Amazonem? fot. Shutterstock

Porozumienie francuskiego Groupe Casino z brytyjską firmą specjalizującą się w handlu internetowym Ocado stawia pod presją innego dużego operatora detalicznego we Francji – grupę Carrefour. Ryzyko pozostania w tyle w segmencie e-commerce może skłonić Carrefoura do aliansu z takimi firmami jak Amazon – informuje agencja Reuters.

W lipcu tego roku stery w Carrefour, drugim co do wielkości sprzedawcy na świecie za Walmartem, przejął Alexandre Bompard. Nowy prezes przygotowuje plan naprawczy spółki, która walczy z konkurencją ze strony lokalnych graczy i silnego rynku internetowego.

Rywal Carrefoura, Groupe Casino postanowił wykorzystać platformę e-commerce brytyjskiego sklepu internetowego Ocado, aby rozwinąć swój internetowy sklep spożywczy. Według analityków, pozwoli to spółce wyprzedzić krajowych rywali.

- Casino zyskuje przewagę technologiczną we Francji. To zmusi Auchana i Carrefoura do reakcji. Dla Carrefour oznacza to sojusz z partnerem, którym może być tylko Amazon – oceniają analitycy Natixis, cytowani przez agencję Reuters.

Analitycy uważają, że to tylko kwestia czasu, kiedy Amazon przedstawi ofertę dla francuskiego detalisty albo stanie się jego dostawcą usług logistycznych i dostawczych. Rynek spożywczy w Francji ma wartość 230 miliardów funtów (171,70 miliardów funtów) rocznie.

- Taka transakcja byłaby dobrze odbierana przez rynek, tym bardziej, gdyby jej ogłoszenie miało miejsce 23 stycznia podczas przedstawienia przez Bomparda strategicznej rewizji grupy – dodali analitycy Natixis. Carrefour odmówił komentarza w tej sprawie – czytamy w serwisie Reuters.

Przypomnijmy, że pod koniec września tego roku francuska gazeta "Valeurs Actuelles" poinformowała, że Amazon stara się nabyć Carrefoura w celu zwiększenia swojego przyczółka w handlu żywnością w Europie. Według "Valeurs Actuelles", taka transakcja miałaby sens: wartość firmy Carrefour wynosi 13 miliardów euro, podczas gdy Amazon jest wart do 394 miliardów.

Francuska grupa hipermarketów może być tym, czego Amazon potrzebuje, by z impetem wejść na europejski rynek żywności. Carrefour buduje ogromną sieć sklepów fizycznych w całej Europie, gdzie wciąż ponad 95 proc. sprzedaży żywności odbywa się w sklepach stacjonarnych. Ponadto Amazon dokonał spektakularnego przejęcia na rynku amerykańskim, kupując spożywczą sieć Whole Foods. Niemniej jednak nie wszyscy analitycy uważają, że Carrefour i Amazon to wymarzony alians. "Valeurs Actuelles" cytował analityków firmy Kepler Cheuvreux, którzy ze sceptycyzmem podchodzą do tych informacji i uważają, że w przypadku Carrefoura współpraca z Google jest bardziej prawdopodobna niż przejęcie sieci przez Amazona.

Kilka dni później na rynku pojawiła się informacja, za francuskim dziennikiem "Le Monde", że Amazon podchodził do rozmów z sieciami Casino, Intermarché i Système U we Francji oraz Morrisons w Wielkiej Brytanii. Akwizycje to jedna z opcji, inną jest nawiązanie współpracy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,50

  • Śr

    3,33

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane