Alibaba nadal rośnie, ale nad firmą pojawiły się czarne chmury

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 5 lutego 2019 10:54

Chiński gigant e-commerce Alibaba odnotował w ostatnim kwartale ub.r. wzrost obrotów o 41 proc. Analitycy zauważają jednak, że jest to najniższy wzrost od trzech lat.

W ostatnim kwartale Alibaba zdołał uzyskać o 41% więcej obrotów niż rok wcześniej, w sumie 117 miliardów juanów, czyli 15,5 miliarda euro. Wzrost odnotowano we wszystkich działach firmy, zajmującej się sprzedażą detaliczną i technologią, ale usługi w chmurze osiągnęły najlepsze wyniki przy wzroście obrotów o 84 proc. Alibaba posiada obecnie połowę chińskiego rynku usług w chmurze.

Obroty detaliczne (z dwóch platform internetowych i sklepów offline) wzrosły o 40 proc., ale wzrost powinien przyspieszyć, gdy Alibaba zacznie w pełni korzystać z nowego systemu rekomendacji i zaktualizowanej wyszukiwarki uruchomionej w ostatnim kwartale. Już teraz nowy projekt najwyraźniej doprowadził do większego zaangażowania klientów i konwersji.

Co niezwykłe, Alibaba wciąż przyciąga nowych konsumentów: miesięczna liczba aktywnych użytkowników mobilnych na rynku krajowym wzrosła o 33 miliony w porównaniu z poprzednim kwartałem. Gigant e-commerce osiągnął w ten sposób pułap około 699 milionów użytkowników. Za ten wzrost odpowiadają głównie mniejsze miasta, w których firma stawia zarówno na prostsze interfejsy dla nowych użytkowników, jak i na nowe modele transakcji, aby umożliwić sprzedawcom i rolnikom w całym kraju sprzedaż w całych Chinach.

Zysk netto firmy wzrósł o 37 proc. do 33,1 miliardów juanów lub prawie 4,4 miliarda euro: to miła niespodzianka, ponieważ analitycy oczekiwali "zaledwie" 22,1 miliarda juanów. 

Jest jednak łyżka dziegciu w tej beczce miodu: wzrost obrotów był najniższy od 2016 r., a Alibaba  zakończył spektakularną serię dziesięciu kwartałów z rzędu z ponad 50 proc. zwyżką wyników. Analitycy zauważyli, że chińska gospodarka zwalnia, a wpływ chińsko-amerykańskiej wojny handlowej staje się namacalny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7764
Ilość aktualnych ofert: 481346

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.