Alibaba pozwala małym firmom z USA sprzedawać na swojej platformie

Autor: PAP 23 lipca 2019 20:18

Chińska grupa z branży handlu elektronicznego Alibaba we wtorek poinformowała, że na jej platformie mogą rozpocząć sprzedaż również małe firmy ze Stanów Zjednoczonych - podała agencja Reutera. Koncern chce w ten sposób odeprzeć konkurencję m.in. Amazona.

Jak przypomniała agencja, wcześniej amerykańskie firmy mogły wyłącznie nabywać produkty wystawiane na należącej do koncernu platformie sprzedażowej AliExpress. Wśród sprzedawców działających na AliExpress obecnie 95 proc. pochodzi z Chin. Wtorkowa decyzja grupy pozwoli firmom z USA sprzedawać swoje towary również poza ChRL, w tym w Indiach, Brazylii i Kanadzie oraz innym podmiotom z siedzibą w Stanah zjednoczonych - zauważył Reuters.

Według agencji decyzja o otworzeniu platformy dla amerykańskich firm Alibaba to próba stawienia czoła niskiemu wzrostowi przychodów z handlu elektronicznego, któremu dodatkowo zagraża spowolnienie handlu między USA i Chinami oraz nasilającej się konkurencji ze strony takich firm jak Amazon czy założony w 2015 r. Pinduoduo.

Alibaba nie sprzedaje własnych produktów, ma jednak nadzieję na pozyskanie amerykańskich firm działających lokalnie, oferując małym i średnim przedsiębiorstwom globalną sieć użytkowników AliExpress.

Amazon, oprócz sprzedaży własnych produktów, oferuje sprzedawcom zewnętrznym możliwość wystawiania produktów na sprzedaż na swojej stronie internetowej, a także dostęp do przestrzeni w magazynach koncernu lub opcję bezpośredniej wysyłki do klientów.

Według amerykańskiej Komisji Handlu Międzynarodowego wartość rynku handlu elektronicznego B2B (business-to-business) szacowana jest na 23,9 bln dolarów. Rynek handlu elektronicznego między przedsiębiorstwami a klientami (B2) wyceniony jest na 3,8 bln dolarów.

Za uruchomienie sklepu w AliExpress amerykańscy sprzedawcy będą musieli zapłacić składkę członkowską w wysokości około 2 tys. dolarów. W cenę nie są wliczane koszty związane z marketingiem i reklamą. Amazon pobiera od sprzedawców zewnętrznych opłaty miesięczne lub od wystawionego na platformie produktu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,79

  • Śr

    10,60

  • Min

    7,03

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 931
Ilość aktualnych ofert: 287907

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.