Allegro chce zwiększyć sprzedaż marek modowych. Żywność nie stanowi obszaru bieżącego zainteresowania

Autor: dlahandlu.pl 27 marca 2017 16:23

Allegro chce zwiększyć sprzedaż marek modowych. Żywność nie stanowi obszaru bieżącego zainteresowania

Allegro chce rozwijać kategorię moda i uroda, która obecnie odpowiada za 14 proc. przychodów firmy. W tej kategorii obecnie większość udziałów rynkowych (60 proc.) należy do Innych e-sklepów, a do Allegro tylko 40 proc. udziałów. Firma chce odwrócić tę tendencję i zachęcić dużych dystrybutorów i sprzedawców takich jak Nike, LPP (m.in. marka Reserved), by oferowali swoje kolekcje na Allegro.

Firma nie widzi natomiast na obecnym etapie możliwości zaangażowania się w sprzedaż żywności przez internet, głównie ze względu na dużą konkurencję ze strony sklepów dyskontowych i convenience, które mają dużą bazę sklepów w bezpośredniej bliskości domu klientów. Trudno tu o jakieś innowacje, które będą wartością dodaną dla klientów. Jeżeli doszłoby do uruchomienia takiego projektu byłby on robiony wspólnie z partnerem np. siecią spożywczą. 

Przemysław Budkowski, dyrektor zarządzający Allegro jest przekonany, że handel internetowy nie zostanie dotknięty przez zakaz handlu w niedziele, bo byłoby to rozwiązanie trudne do wdrożenia, m.in. ze względu na fakt, że wielu polskich klientów korzysta z zakupów transgranicznych.

Firma planuje natomiast alians z partnerem finansowym, z którym będzie w stanie zaproponować usługi finansowe np. własny system płatności, czy usługi kredytowe dla sprzedawców na Allegro i usługi ratalne dla użytkowników. Allegro chce zrezygnować z PayU. – Dzięki naszemu systemowi komentarzy możemy pokazać, kto jest wiarygodnym użytkownikiem, a kto nie. Sami jednak systemu płatności nie zrobimy. Potrzebujemy do tego partnera i rozmawiamy obecnie z kilkoma dużymi instytucjami finansowymi – zdradził prezes Allegro. Portal prowadzi także rozmowy z firmami, które pomogą portalowi wejść z handlem do sklepów stacjonarnych.

W 2015 roku e-commerce miał 6,8 proc. udziału w handlu detalicznym w Polsce. W ciągu 5 lat (2020 rok) ten udział ma szansę wzrosnąć do 10 proc. - uważa Przemysław Budkowski. Dla porównania udział e-commerce w sektorze handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii wynosi 13,4 proc., w USA 9,2 proc. a w Niemczech 7, 9 proc. Polski rynek e-commerce rośnie z roku na rok o ok. 15 proc. i obecnie jest wart 43,8 mld zł. Według analiz serwis Allegro za trzy lata będzie wart 66 mld zł. Sprzyjać temu będzie m.in. rosnący dochód polskich konsumentów, który w 2020 roku może wynieść 8,5 tys. dolarów.

Obecnie Allegro posiada 20 mln kont użytkowników, 100 tys. kont firm (względem 15 tys. e-sklepów działających poza Allegro), 1,7 mln sprzedawców, 55 mln ofert miesięcznie, 14 mln transakcji miesięcznie i średnio 22 zakupy rocznie przypadające na 1 konto użytkownika. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7680

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.