Allegro chce zwiększyć sprzedaż marek modowych. Żywność nie stanowi obszaru bieżącego zainteresowania

Autor: dlahandlu.pl 27 marca 2017 16:23

Allegro chce zwiększyć sprzedaż marek modowych. Żywność nie stanowi obszaru bieżącego zainteresowania

Allegro chce rozwijać kategorię moda i uroda, która obecnie odpowiada za 14 proc. przychodów firmy. W tej kategorii obecnie większość udziałów rynkowych (60 proc.) należy do Innych e-sklepów, a do Allegro tylko 40 proc. udziałów. Firma chce odwrócić tę tendencję i zachęcić dużych dystrybutorów i sprzedawców takich jak Nike, LPP (m.in. marka Reserved), by oferowali swoje kolekcje na Allegro.

Firma nie widzi natomiast na obecnym etapie możliwości zaangażowania się w sprzedaż żywności przez internet, głównie ze względu na dużą konkurencję ze strony sklepów dyskontowych i convenience, które mają dużą bazę sklepów w bezpośredniej bliskości domu klientów. Trudno tu o jakieś innowacje, które będą wartością dodaną dla klientów. Jeżeli doszłoby do uruchomienia takiego projektu byłby on robiony wspólnie z partnerem np. siecią spożywczą. 

Przemysław Budkowski, dyrektor zarządzający Allegro jest przekonany, że handel internetowy nie zostanie dotknięty przez zakaz handlu w niedziele, bo byłoby to rozwiązanie trudne do wdrożenia, m.in. ze względu na fakt, że wielu polskich klientów korzysta z zakupów transgranicznych.

Firma planuje natomiast alians z partnerem finansowym, z którym będzie w stanie zaproponować usługi finansowe np. własny system płatności, czy usługi kredytowe dla sprzedawców na Allegro i usługi ratalne dla użytkowników. Allegro chce zrezygnować z PayU. – Dzięki naszemu systemowi komentarzy możemy pokazać, kto jest wiarygodnym użytkownikiem, a kto nie. Sami jednak systemu płatności nie zrobimy. Potrzebujemy do tego partnera i rozmawiamy obecnie z kilkoma dużymi instytucjami finansowymi – zdradził prezes Allegro. Portal prowadzi także rozmowy z firmami, które pomogą portalowi wejść z handlem do sklepów stacjonarnych.

W 2015 roku e-commerce miał 6,8 proc. udziału w handlu detalicznym w Polsce. W ciągu 5 lat (2020 rok) ten udział ma szansę wzrosnąć do 10 proc. - uważa Przemysław Budkowski. Dla porównania udział e-commerce w sektorze handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii wynosi 13,4 proc., w USA 9,2 proc. a w Niemczech 7, 9 proc. Polski rynek e-commerce rośnie z roku na rok o ok. 15 proc. i obecnie jest wart 43,8 mld zł. Według analiz serwis Allegro za trzy lata będzie wart 66 mld zł. Sprzyjać temu będzie m.in. rosnący dochód polskich konsumentów, który w 2020 roku może wynieść 8,5 tys. dolarów.

Obecnie Allegro posiada 20 mln kont użytkowników, 100 tys. kont firm (względem 15 tys. e-sklepów działających poza Allegro), 1,7 mln sprzedawców, 55 mln ofert miesięcznie, 14 mln transakcji miesięcznie i średnio 22 zakupy rocznie przypadające na 1 konto użytkownika. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,20

  • Śr

    2,91

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8963
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane