Allegro na FRSiH: Nowe technologie często napotykają barierę mentalności konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2018 15:11

Allegro na FRSiH: Nowe technologie często napotykają barierę mentalności konsumentów Jacek Palec, dyrektor e-grocery Allegro. Fot. Paweł Pawłowski, Żelazna Studio

Zmiany technologiczne są adaptowane w różnym stopniu. Niekiedy potrzebna jest zmiana mentalności konsumentów, aby była możliwe wdrożenie nowej technologii – mówił Jacek Palec, dyrektor e-grocery Allegro podczas panelu Future retail: Omnichannel, Digital, E-commerce, który odbył się w ramach XI FRSiH.

- Jeszcze kilka lat temu nasza usługa Smart nie miałaby powodzenia, bo była duża obawa przed płaceniem z góry za usługę. Potem na rynku pojawiły się usługi abonamentowe i subskrypcyjne, gdzie płaciliśmy np. za streaming muzyki i zaufaliśmy im – mówił Jacek Palec.

Dyrektor e-grocery Allegro przytoczył przykład rynku szwedzkiego, gdzie oferowana jest dostawa „do bagażnika”. W ramach tej usługi, dostawca posiada uniwersalny klucz do bagażnika każdego zarejestrowanego samochodu, a cały proces dostawy jest chroniony przez firmę ubezpieczeniową. - Dostawa „do bagażnika” jest łatwa do wdrożenia z punktu widzenia technologicznego, ale u nas jest jeszcze nie do zaadoptowania, z powodu mentalności, która będzie trudna do przełamania – mówił Jacek Palec.

Jak informował, Allegro jest już obecny na rynku żywności, ale takiej, która do przechowywania nie wymaga warunków chłodniczych. – W naszym serwisie jest 250 tys. ofert z samej kategorii grocery. Ta kategoria bardzo dynamicznie rośnie, także dzięki takim usługom jakim jest Smart – mówił.

Jego zdaniem, usługa Smart, jaką wprowadził niedawno serwis Allegro, otwiera konsumentów na częstsze kupowanie. – Pewnym standardem do tej pory było towarowanie się na dłuższy czas i korzystanie z tego, że  serwis oferował darmową dostawę od pewnej wyższej kwoty. Jednak to nie współgra z naszymi możliwościami. Wciąż statystyczna polska rodzina żyje na 55 metrach kwadratowych z jednym lub dwójką dzieci i psem. To nie są warunki do tego, by towarować się w wiele produktów FMCG – mówił Jacek Palec.

Dyrektor e-grocery w firmie Allegro oceniał, że klasyczny model wprowadzenia produktu na rynek dziś nie ma już racji bytu.

- Klasyczny model wprowadzenia produktu na rynek, kiedy szukało się jakiejś potrzeby konsumenckiej, robiło się badania, szukało zainteresowania i pod to budowało się marketing, dziś nie ma już racji bytu. Widząc, co konsumenci poszukują, można kreować ad hoc produkty, pod ich aktualne potrzeby, budować produkty niszowe, które bazują na słowach kluczowych w ten sposób, by ich funkcjonalności odpowiadały na zapotrzebowanie klientów, adresowały dokładnie te elementy, które są potrzebne i wyszukiwane - mówił.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6845
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.