PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Allegro podpowiada jak zarobić na świętach w internecie

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 15 grudnia 2011 09:42

Trafiając w niszowy rynek produktów, e-sklep może liczyć na zwrot kosztów zakupu asortymentu już w ciągu kilku miesięcy. Według opinii specjalistów e-commerce, czwarty kwartał jest odpowiednim momentem na założenie swojej pierwszej działalności on-line. Wynika to ze specyfiki rynku, która pokazuje, że bez względu na sytuację finansową Polaków, sprzedawcy i tak odnotowują większy zysk niż przez pozostałą część roku.

Zdaniem Allegro, aby dotrzeć z ofertą do klientów, warto nieco wcześniej promować swoje produkty i tworzyć specjalne, bożonarodzeniowe okazje:
- Jeżeli chcemy sprzedać produkty, które mogą być przeznaczone na prezent, warto je umieścić w sklepie już od 2 listopada. Największą oglądalność serwisów aukcyjnych obserwuje się w poniedziałek, w godzinach porannych. Natomiast sprzedaż wzrasta od niedzieli do czwartku - podpowiada Michał Bedlechowicz, wykładowca Akademii Allegro, prowadzącej kilkanaście projektów edukacyjnych z dziedziny e-commerce.

Sprzedawcy są coraz częściej świadomi tego, jak ważny dla internautów jest wizerunek samej firmy. Dlatego reklama on-line, pozycjonowanie, prowadzenie fan page na Facebooku czy wysyłka newsletterów stają się narzędziami promocji nawet niewielkich e-sklepów:
- Największe środki w okresie świąt przeznaczamy na reklamę w wyszukiwarkach (SEM), pozycjonowanie naturalne oraz reklamę w Google Adwords. Zamieszczamy również banery reklamowe w serwisach naszych partnerów. W przyszłości zamierzamy prezentować nasze produkty w czasopismach związanych z wystrojem wnętrz - mówi Anna Grządkowska, właścicielka sklepu z ekskluzywną zastawą stołową NaMoimStole.pl.

Dla kupujących liczy się bezapelacyjnie bezpieczeństwo transakcji, więc od samego początku powinno się o ten aspekt zadbać. Duże znaczenie ma również różnorodność form płatności, czyli sposoby finalizowania transakcji

Nie można również zapomnieć o zasadzie odwróconej piramidy przy konstruowaniu opisu produktu:
- Przy tworzeniu oferty dla danego produktu, warto zwrócić uwagę na treść nagłówka. Zgodnie z wynikami badań, aż 79 proc. internautów czyta tylko początek informacji. Dlatego pisząc opis, na samym początku należy zwięźle podkreślić atrybuty i parametry przedmiotu. Przed świętami warto również podpowiedzieć klientowi, że jest to dobry pomysł na prezent - radzi Justyna Gawrońska, koordynator projektów edukacyjnych Akademii Allegro.
 
Choć sprzedawcy internetowi bardziej obawiają się spowolnienia gospodarczego niż konkurencji (na podstawie badań platformy Shoper.pl), to dla nowopowstałych sklepów zdecydowanie łatwiej zdobyć klientów dzięki unikalnym produktom. 
Po przeanalizowaniu przez sprzedawcę zapotrzebowania na dany towar, powinno się skupić na zoptymalizowaniu sprzedaży. Dużą skutecznością w handlu internetowym cieszą się zasady cross sellingu oraz up sellingu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2011-12-19 15:55:49

    Nigdy już na allegro nic nie kupię. Ta ochrona konsumentów , bezpieczne zakupy to bzdura. Oszukano mnie na ok.20Więc w takim wypadku allegro nic nie zwraca. OSZUŚCI!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9793

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane