Allegro: Styczeń w e-handlu lepszy niż grudzień

Autor: www.dlahandlu.pl/pr 29 grudnia 2011 11:06

- Ten rok najprawdopodobniej przejdzie do historii e-commerce jako rekordowy. Nie dość, że ponad 65 proc. internautów deklarowało w tym roku zakup choć części prezentów w sieci, to wbrew zapowiedziom kryzysu, dynamika zakupów nie zmalała. Coraz więcej przedsiębiorców sprzedaje w sieci - podsumowuje Justyna Gawrońska z Akademii Allegro, prowadzącej projekty edukacyjne w dziedzinie e-commerce.

Świąteczny boom nie kończy się na wręczeniu prezentów po wigilijnej kolacji. O dziwo, zaraz po świętach, liczba przedmiotów wystawianych na Allegro wzrasta - w ubiegłym roku statystyki poszły w górę z 45,5 mln w grudniu do 46,7 mln w styczniu. A liczba ta i tak była wyższa o 5,8 mln w porównaniu do średniej z przeciętnego miesiąca.
- Również w styczniu 2010 roku Sprzedający wystawili o 1,6 mln przedmiotów więcej niż w grudniu. Ta tendencja może wskazywać na to, że świąteczny boom w pierwszej fazie dotyczy kupowania prezentów dla bliskich, natomiast po wigilii sklepy internetowe organizują wyprzedaże, a indywidualni Sprzedający wystawiają na aukcjach nietrafione prezenty - wyjaśnia Justyna Gawrońska z Akademii Allegro.

Według ubiegłorocznych statystyk Allegro, najwięcej sprzedających przybywa w takich dziedzinach zakupów, jak: kolekcje, komputery, motoryzacja, sport i turystyka oraz telefony, akcesoria. Niektóre obszary e-handlu notują jednak znaczącą dynamikę wzrostu wystawianych ofert w porównaniu do grudnia.

Akcesoria czy odzież dla dzieci to wzrost o ok. 12 proc. pod względem liczby oferowanych przedmiotów w styczniu 2011 roku. Na podobnym poziomie (o 14 proc.) zwiększyła się również mnogość ofert w kategorii Dom i Ogród. W tym roku będzie nie inaczej, jak prognozuje Akademia Allegro. Największa dynamika pod względem wzrostu liczby wystawiających po świętach może jednak dotyczyć kategorii Erotyka. Oprócz standardowych wyprzedaży po świętach, fakt ten można jednak powiązać raczej ze zbliżającymi się Walentynkami, do których już szykuje się branża e-commerce.

Bardziej śmiało internetowy handel zaczął walczyć o klientów w ostatnim tygodniu listopada, by po 10 grudnia wkroczyć w najgorętszy gwiazdkowy boom. To również podpowiedź dla wielu nowych przedsiębiorców internetowych, którzy rozpoczynając działalność właśnie w okresie przedświątecznym mogą liczyć na optymalny start swojego biznesu. Podstawową kwestią jest wybór kategorii sprzedaży, zatem przegląd najpopularniejszych przedmiotów kupowanych przed świętami może pomóc w określeniu własnej niszy odbiorców.

Czego szukali Polacy w sieci w tym roku z myślą o prezentach pod choinkę? Przede wszystkim gier, które jako kategoria przedmiotów w podsumowaniu ubiegłorocznych świąt zanotowały na Allegro największy wzrost na poziomie sprzedaży, o ponad 56 proc. Ręce zacierali również Sprzedawcy zabawek i akcesoriów dla dzieci (wzrost o 50,7 proc. w grudniu 2010). Polacy nie gardzą również zakupem oryginalnych przedmiotów pod choinkę (przyrost 42,1 proc.), jak np. kubków czy poduszek z nadrukami, pluszowych misiów oraz skarbonek.
- Dobra passa nie ominęła w tym roku sprzedawców filmów oraz muzyki notujących wzrost obrotów o niemal 40 proc. w stosunku do średniej z przeciętnego miesiąca - mówi Justyna Gawrońska z Akademii Allegro.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane