Allegro ułatwia zakupy mobilne

Autor: dlahandlu.pl 9 marca 2018 16:22

Już połowa klientów odwiedza Allegro na urządzeniach mobilnych, dlatego platforma kontynuuje rozpoczęty przed rokiem proces wprowadzania zmian w opisach ofert na platformie. Od 28 lutego od kont firmowych wymagane będzie 1 proc. aktywnych ofert z nowym opisem. Kupujący w kanale mobilnym dzięki temu łatwiej zapoznają się z informacjami na temat produktu i warunkami sprzedaży, a przy pomocy nowych parametrów szybciej znajdą pożądany przedmiot. Dla sprzedających to szansa na poprawę jakości oferty i dostosowanie jej do oczekiwań klientów.

Nowe zasady dotyczące wystawiania ofert na Allegro wprowadzane są od kwietnia 2017 roku. Sprzedający mieli okazję przez rok zapoznać się ze zmianami i zacząć je wprowadzać etapami. W ten sposób już prawie jedna trzecia ofert znajdujących się na platformie posiada nowy opis. Ta liczba zacznie się zwiększać, bo od 28 lutego od kont firmowych wymagane będzie 1% aktywnych ofert z nowym opisem.

- Ponad połowa naszych klientów kupuje na smartfonie lub tablecie, dlatego tak ważne jest wprowadzanie jednego standardu, obowiązującego na wszystkich urządzeniach. Dzięki temu samo przeglądanie ofert, a także podejmowanie decyzji o zakupie stanie się łatwiejsze - mówi Damian Zapłata, chief commercial officer i członek zarządu Allegro.

Zmiany widoczne są już na pierwszy rzut oka. Sprzedawcy pożegnają się z obecnymi szablonami HTML, a za pomocą nowego edytora stworzą czytelny i dopasowany do urządzeń mobilnych opis. Zmianie ulegnie nie tylko wygląd, ale też zawartość ofert. Z badań Allegro wynika, że 35 proc. klientów chciałoby znaleźć więcej istotnych informacji na temat warunków oferty. Dlatego opis przedmiotu został rozdzielony od warunków oferty, którą podzielono na stałe sekcje: Dostawa, Gwarancje, Zwroty, Reklamacje i O sprzedającym. Co ważne dla sprzedających, warunków nie trzeba zmieniać pojedynczo, a można skorzystać z grupowej edycji ofert.

- Na każdym etapie prac organizowaliśmy spotkania i konsultacje ze sprzedającymi i wiemy, że przejście na nowe zasady przy opisywaniu ofert, to dla nich spore wyzwanie organizacyjne. Dlatego zmiany rozłożyliśmy w czasie i dopiero teraz stają się one obowiązkowe dla wszystkich. Nie wymagamy jednak by sprzedawcy od razu, w ciągu kilku dni edytowali wszystkie swoje oferty. Zaczynamy od 1 proc. aktywnych ofert ze zmienionym opisem i dążymy do tego, by cały proces transformacji opisu oferty na platformie zakończył się w czerwcu - tłumaczy Damian Zapłata.

Od końca lutego do końca kwietnia Allegro będzie stopniowo podnosić procent wymaganych ofert każdego sprzedawcy z nowym opisem: 28 lutego - 1%, 14 marca - 3%, 28 marca - 7%, 11 kwietnia - 15%, 25 kwietnia - od kont firmowych Allegro wymaga nowego opisu, gdy wystawiana jest nowa oferta. Firma wyłączy też edytor starego opisu HTML dla nowych ofert.

Allegro chce ułatwić sprzedającym zarządzanie ofertami - w planach jest możliwość zatrzymywania i wznawiania swoich ofert, bez utraty ich popularności, a także możliwość dodawania tabel rozmiarów czy załączników PDF. Od 8 lutego wprowadzona została większa liczba obowiązkowych parametrów dla poszczególnych kategorii. Dzięki temu kupujący będą mogli łatwiej dotrzeć do ofert przy pomocy filtrów. Obowiązkowe parametry poprawią też jakość wyszukiwania.

 
 
 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    4,24

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7990

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.