Amazon liderem handlu online we Francji. Firma zawalczy o sprzedaż żywności

Autor: dlahandlu.pl 3 kwietnia 2018 12:10

Amazon jest niekwestionowanym liderem francuskiego handlu internetowego, dzięki obrotom w wysokości 5,6 mld euro i 19-proc. udziałowi w rynku. Według Kantar Worldpanel wartość rynku e-commerce we Francji w 2017 r. wyniosła 30 mld euro.

Obroty Amazona są o 22 proc. wyższe niż rok wcześniej, a tempo wzrostu firmy jest dwukrotnie szybsze niż wzrost całego francuskiego rynku internetowego. Na stronach Amazona zakupy zrobiło 19 mln francuskich kupujących. Udział rynkowy wynoszący 18,9 proc. odnosi się  zarówno do sprzedaży własnej (10,8 proc.), jak i sprzedaży firm handlujących na platformie spółki (8,1 proc.). 

Amazon nie tylko rośnie dwa razy szybciej niż cały rynek internetowy we Francji, ale ma też dużą przewagę nad konkurentami. Internetowy pion Groupe Casino, Cdiscount, zajmuje drugie miejsce z udziałem 8,2 proc. VentePrivée jest trzecie, a następnie Showroomprivé, Fnac, Darty, Boulanger, La Redoute, Zooplus i eBay. Zalando wylądowało dopiero na 11. miejscu

Amerykańska firma wciąż pozostaje w tyle w jednym obszarze: sprzedaży artykułów spożywczych. I tak, E.Leclerc jest na przykład siedem razy większy niż Amazon w tym segmencie rynku. Francuscy konsumenci nadal wolą robić zakupy w lokalizacjach Drive od znanych sieci, takich jak E.Leclerc, Carrefour czy Casino. To nie znaczy, że Amerykanie będą bezczynnie czekać na rozwój sytuacji: niedawna umowa z Monoprix jasno pokazuje, ze nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    7,24

  • Min

    3,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4258

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 704461

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane