Amazon najcenniejszą marką świata. Tradycyjne brandy tracą grunt pod nogami

Autor: dlahandlu.pl 11 czerwca 2019 10:47

Amazon najcenniejszą marką świata. Tradycyjne brandy tracą grunt pod nogami Fot. Amazon

Najcenniejszą marką świata, prawie nie wykazując oznak spowolnienia dynamiki wzrostu, stał się Amazon – taki wniosek przynosi ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 za rok 2019, ogłoszony przez WPP i Kantar na giełdzie nowojorskiej (New York Stock Exchange).

Konsumentów przyciągają marki działające w obrębie „ekosystemu”, natomiast wiele tradycyjnych marek traci grunt pod nogami. Marki technologiczne z rynku konsumenckiego przekraczają próg wartości 1 tryliona USD. Rośnie zapotrzebowanie na działania z kręgu „uważnego marketingu” – coraz głośniej słychać głos konsumentów w świecie, w którym coraz większą uwagę zwraca się na aspekty etyczne w biznesie.

Inteligentnie przeprowadzone przez Amazon nowe przejęcia tworzące nowe strumienie przychodów, w połączeniu z doskonałą obsługą klienta oraz zdolnością do utrzymywania się o krok przed konkurencją dzięki oferowaniu zróżnicowanego ekosystemu produktów i usług pozwoliły firmie Amazon stale zwiększać dynamikę wzrostu wartości tej marki.

Od pierwszego rankingu BrandZ’s Top 100, czyli od 2006 r., na jego czele plasują się firmy technologiczne. Pierwszym liderem rankingu był Microsoft, którego wartość rosła aż o 52% rok do roku do poziomu 315,5 mld USD. Obecnie Amazon wyprzedził Apple (nr 2, wartość: 309,5 mld USD) i Google (nr 3, wartość: 309,0 mld USD), przy czym obie ostatnie firmy odnotowały dość skromny wzrost – odpowiednio o +3% i +2%, co zakończyło 12-letni okres dominacji tych gigantów technologicznych.

Jeśli chodzi o ścisłą czołówkę (Top 10), na 6. miejscu pozostał Facebook, natomiast marka Alibaba po raz pierwszy wyprzedziła Tencent, stając się najcenniejszą marką chińską i awansując o dwa miejsca na pozycję nr 7 (wzrost o +16% do 131,2 mld USD). Tencent spadł o trzy miejsca na pozycję nr 8 wskutek spadku wartości o 27% do poziomu 130,9 mld rok do roku. Przyczyn można upatrywać w tym, co w rankingu BrandZ opisuje się jako „zmienność świata”, w którym marki muszą przewidywać nieustannie zmieniające się potrzeby i oczekiwania konsumentów.

Podczas gdy inne platformy mediów społecznościowych zmagają się z wyzwaniami w obszarach takich jak zaufanie użytkowników czy atrakcyjność, Instagram (nr 44, wartość: 28,2 mld USD) ma obecnie już ponad miliard użytkowników na całym świecie. W tym roku Instagram okazał się najszybciej rosnącą marką, awansując aż o 47 miejsc w górę dzięki imponującemu wzrostowi wartości swojej marki – aż o +95%. Z kolei Lululemon, firma odzieży sportowej inspirowanej jogą, okazała się drugim najszybciej rosnącym uczestnikiem rankingu, osiągając wzrost +77% rok do roku i wartość 6,92 mld USD.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7627
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.