Amazon odchodzi od produkcji marek własnych

Autor: dlahandlu.pl 22 lutego 2019 11:03

Amazon zdecydował się na strategiczny ruch -  odejście od produkcji własnych, ekskluzywnych produktów i zlecenie jej innym firmom.

Amazon zmienił taktykę w zeszłym roku ze względu na wygórowane koszty całego przedsięwzięcia. Grupa postanowiła skupić się na promowaniu już istniejących marek własnych i podpisywaniu umów na nowe produkty z innymi producentami. Towary te będą dostępne wyłącznie w Amazonie i mają być jednym z wyróżników giganta e-commerce.

Amerykańska firma biznesowa RetailDive dotarła do raportu z badania rynku agencji Gartner L2, która wskazuje, że Amazon ma teraz więcej "ekskluzywnych" partnerów niż marek własnych: 223 w porównaniu do 119. 

W zamian za koszty związane z produkcją, które poniosą partnerzy, ich marki uzyskają dostęp do platformy Amazona z jej ogromnym zasięgiem i systemem dystrybucji ("dostarczone w ciągu dwóch dni w dowolnym miejscu w Stanach Zjednoczonych"). Firma zaproponuje im także korzystny system prowizyjny. Podczas gdy sprzedawcy zewnętrzni korzystający z Amazona muszą płacić prowizję w wysokości do 20 proc., w przypadku Amazon Exclusives wyniesie ona tylko 5 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    2,64

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 931
Ilość aktualnych ofert: 287907

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.