Analitycy: Amazon będzie rósł w segmencie sprzedaży żywności

Autor: dlahandlu.pl 19 stycznia 2018 15:00

Internetowy gigant handlowy Amazon powoli zyskuje popularność na rynku spożywczym. W 2017 roku firma uzyskała 18 proc. udziału w rynku internetowej sprzedaży artykułów spożywczych w Stanach Zjednoczonych, dwukrotnie więcej niż jej najbliższy konkurent Walmart – informuje serwis esmmagazine.com, na podstawie danych One Click Retail.

Według One Click Retail, obroty Amazona w sektorze spożywczym wyniosły w zeszłym roku 2 mld USD, dzięki ekspansji usługi Amazon Fresh oraz nabyciu Whole Foods za 13,7 miliarda dolarów.

Amazon zagarnia coraz większą część rynku spożywczego nie tylko w USA. Sprzedaż w tym segmencie w Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku oszacowano na 150 mln funtów, co stanowi wzrost o 56 proc. rok do roku, podczas gdy sprzedaż w Niemczech wyniosła ona około 200 mln euro, czyli o 54 proc. więcej.

Przeczytaj także:

Handel żywnością to sektor, który najwolniej adaptuje się do kanału sprzedaży e-commerce, mimo to One Click Retail ocenia, że w 2018 roku Amazon będzie nadal rozwijał się w tym sektorze. Firma analityczna uważa, że stać za tym będzie rekordowo wysoka penetracja rynków, zarówno w Ameryce Północnej, jak i w Europie. Ponadto, konsumenci coraz częściej postrzegają Amazona jako punkt kompleksowej obsługi, a usługa Amazon Fresh kontynuuje ekspansję na coraz więcej rynków w Europie, USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Japonii i wkrótce Australii.

Wejście firmy e-commerce w segment sklepów stacjonarnych, poprzez zakup Whole Foods, również przyczyniło się do rozwoju biznesu online.

Jakie produkty spożywcze kupują najchętniej konsumenci w internetowym sklepie Amazona? Dominują zimne napoje, których sprzedaż za zeszły rok szacowana jest na poziomie 350 mln USD, a następnie produkty kawowe (głównie jednorazowe kapsułki do kawy). Inne najlepiej sprzedające się kategorie obejmują przekąski, produkty śniadaniowe oraz słodycze i gumę.

Kupujący byli mniej skłonni do kupowania w Amazonie świeżych produktów spożywczych, jednak rok 2018 może być rokiem, w którym to się zmieni.

Według One Click Retail, Amazon osiągnął również sukces w zakresie sprzedaży pod markami własnymi, która w 2017 roku wyniosła prawie 450 mln USD. Wśród marek własnych koncernu wymienić można: Amazon Basics, Pinzon, Amazon Elements, Happy Belly oraz Everyday Value firmy Whole Foods.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    7,73

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.