Analitycy: Amazon będzie rósł w segmencie sprzedaży żywności

Autor: dlahandlu.pl 19 stycznia 2018 15:00

Internetowy gigant handlowy Amazon powoli zyskuje popularność na rynku spożywczym. W 2017 roku firma uzyskała 18 proc. udziału w rynku internetowej sprzedaży artykułów spożywczych w Stanach Zjednoczonych, dwukrotnie więcej niż jej najbliższy konkurent Walmart – informuje serwis esmmagazine.com, na podstawie danych One Click Retail.

Według One Click Retail, obroty Amazona w sektorze spożywczym wyniosły w zeszłym roku 2 mld USD, dzięki ekspansji usługi Amazon Fresh oraz nabyciu Whole Foods za 13,7 miliarda dolarów.

Amazon zagarnia coraz większą część rynku spożywczego nie tylko w USA. Sprzedaż w tym segmencie w Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku oszacowano na 150 mln funtów, co stanowi wzrost o 56 proc. rok do roku, podczas gdy sprzedaż w Niemczech wyniosła ona około 200 mln euro, czyli o 54 proc. więcej.

Handel żywnością to sektor, który najwolniej adaptuje się do kanału sprzedaży e-commerce, mimo to One Click Retail ocenia, że w 2018 roku Amazon będzie nadal rozwijał się w tym sektorze. Firma analityczna uważa, że stać za tym będzie rekordowo wysoka penetracja rynków, zarówno w Ameryce Północnej, jak i w Europie. Ponadto, konsumenci coraz częściej postrzegają Amazona jako punkt kompleksowej obsługi, a usługa Amazon Fresh kontynuuje ekspansję na coraz więcej rynków w Europie, USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Japonii i wkrótce Australii.

Wejście firmy e-commerce w segment sklepów stacjonarnych, poprzez zakup Whole Foods, również przyczyniło się do rozwoju biznesu online.

Jakie produkty spożywcze kupują najchętniej konsumenci w internetowym sklepie Amazona? Dominują zimne napoje, których sprzedaż za zeszły rok szacowana jest na poziomie 350 mln USD, a następnie produkty kawowe (głównie jednorazowe kapsułki do kawy). Inne najlepiej sprzedające się kategorie obejmują przekąski, produkty śniadaniowe oraz słodycze i gumę.

Kupujący byli mniej skłonni do kupowania w Amazonie świeżych produktów spożywczych, jednak rok 2018 może być rokiem, w którym to się zmieni.

Według One Click Retail, Amazon osiągnął również sukces w zakresie sprzedaży pod markami własnymi, która w 2017 roku wyniosła prawie 450 mln USD. Wśród marek własnych koncernu wymienić można: Amazon Basics, Pinzon, Amazon Elements, Happy Belly oraz Everyday Value firmy Whole Foods.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,55

  • Śr

    3,16

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane