Analitycy: Amazon może dalej przejmować sieci detaliczne

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 3 stycznia 2018 12:49

Według analityków, Amazon będzie dalej przejmował sieci sklepów stacjonarnych. Potencjalnym celem kolejnej akwizycji giganta e-commerce może być amerykańska sieć Target – informuje serwis esmmagazine.com, za agencja Bloomberg.

Przypomnijmy, ż w 2017 roku Amazon za 13,7 mld dolarów kupił sieć sklepów Whole Foods Market. Jak oceniają analitycy, był to początek „trzęsienia ziemi” na rynku detalicznym w USA.

Gene Munster, jeden z założycieli Loup Venture ocenia, że kolejnym celem przejęcia dla Amazona może być sieć Target.

- Target jest idealnym partnerem offline dla Amazona z dwóch powodów, wspólnej grupy docelowej klientów oraz łatwej do zarządzania, a jednocześnie dużej liczby sklepów – ocenia Gene Munster. Zwraca on uwagę, że dla obu firm kluczowymi klientami są matki i rodziny.

Pozycje obu firm na rynku detalicznym sugerują, że regulatorzy rynku udzieliliby zgody na taką koncentrację. Walmart nadal miałby większy udział w rynku, od firmy Amazon-Target, po ewentualnym połączeniu.

Prognozy co do kolejnej, ewentualnej akwizycji Amazona rozpalają umysły analityków. W listopadzie analitycy DA Davidson, Tom Forte, napisali, że atrakcyjny dla sprzedawcy internetowego może być Lululemon, natomiast analityk Citigroup, Paul Lejuez, przedstawił ostatnio katalog potencjalnych celów akwizycyjnych Amazona, w tym Abercrombie & Fitch, Bed Bath & Beyond i Advance Auto Parts.

Tymczasem Amazon może nie być zainteresowany ofertami detalicznymi. W ubiegłym miesiącu, analityk banku CFRA Ken Leon napisał, że przewiduje, że w tym roku firma internetowa kupi niewielki lub średni bank.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,00

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8511

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane