REKLAMA
REKLAMA

Analityk Poczty Polskiej: Polski rynek e-commerce będzie jednym z najszybciej rosnących w Europie

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 8 października 2013 11:53

Analityk Poczty Polskiej: Polski rynek e-commerce będzie jednym z najszybciej rosnących w Europie

W roku 2012 Polacy kupili przez internet towary i usługi o wartości około 22 mld zł. Jest to jednak tylko niecałe 4 proc. całego handlu w Polsce. W innych krajach UE udział transakcji online często przekracza 10 proc. Dlatego w najbliższych latach polski rynek e-commerce powinien być jednym z najszybciej rosnących w Europie - mówi Paweł Majtkowski, analityk Poczty Polskiej.

REKLAMA
Jak pokazują badania, z 19,5 mln polskich internautów, aż 5,5 mln nie robi zakupów przez sieć. Najczęstszym powodem jest obawa o bezpieczeństwo dokonywanych zakupów. Okazuje się jednak, że kupując online możemy być tak samo chronieni jak podczas standardowych zakupów, trzeba tylko pamiętać o kilku podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

- Najważniejszy jest właściwy wybór sklepu internetowego.W pierwszej kolejności powinniśmy dokładnie obejrzeć stronę www sklepu z którego chcemy skorzystać. Czy jest w pełni profesjonalna i dokładnie opisuje cały proces zakupu, czy znajdziemy regulamin oraz dokładne dane podmiotu prowadzącego sklep. Szukajmy także wyczerpujących informacji o sposobie dostawy towaru. Brak któregokolwiek z tych elementów powinien nas zaniepokoić. Sprawdźmy opinie o sklepie, najwięcej dowiemy się przeszukując serwisy oceniające sklepy, fora dyskusyjne lub porównywarki cenowe. Zwracajmy większą uwagę na opinie negatywne niż pozytywne, zobaczmy, co internauci krytykują w funkcjonowaniu sklepu, pamiętając jednak o tym, że pośród rzeczywistych opinii mogą pojawić się inspirowane przez sam sklep lub konkurencję - radzi Paweł Majtkowski.

Według eksperta dobrą metodą sprawdzenia wiarygodności sklepu jest także podjęcie próby kontaktu. - Wyślijmy maila z pytaniem i zobaczmy, kiedy sklep odpisze, albo zadzwońmy, jeśli sklep podaje numer telefonu lub jesteśmy w stanie go ustalić. To powinno dać nam informacje o wiarygodności sklepu - doradza.

Wiele osób uważa, że o bezpieczeństwie danych wprowadzanych na stronie sklepu świadczy wyświetlanie przez przeglądarkę internetową symbolu złotej kłódki. Nie jest to jednak prawda, wskazuje to tylko na szyfrowanie transmisji między stroną internetową a klientem. Znaczenie ma także komputer, z jakiego korzystamy. Ważne żeby był wyposażony w stale aktualizowane oprogramowanie, chroniące przed wirusami.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12399

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA