Analityk: Przed Amazonem wciąż stoją wyzwania związane z przejęciem Whole Foods

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 6 grudnia 2017 10:33

Ceny w sieci Whole Foods, przejętej w sierpniu tego roku przez Amazona, nie utrzymały się długo na niskim poziomie. Jak oceniają analitycy, koszyk podstawowych 110 produktów podrożał od września o 1 proc. Nie wykluczone, że z powodu spadku sprzedaży – podaje serwis esmamagazine.com, za agencją Bloomberg.

Amazon sfinalizował w sierpniu przejęcie sieci sklepów stacjonarnych Whole Foods i od razu ogłosił  cięcia cenowe. Ten ruch się opłacił – o decyzji Amazona pisały niemal wszystkie gazety, a ruch w sklepach się zwiększył.

Jednak następne miesiące pokazały, że Amazon nie zapoczątkował nowej ery niskich cen – ocenia Chuck Grom, analityk w Gordon Haskett Research Advisors. Odkrył on, że koszyk składający się z 110 przedmiotów w sklepie w Princeton, New Jersey, od września wzrósł o około 1 proc. Ceny na 87 przedmiotach w koszyku były na takim samym poziomie, 10 przedmiotów staniało, a 13 podrożało.

- Największym powodem wzrostu koszyka był spadek sprzedaży – twierdzi analityk.

Pierwsza obniżka cen w Whole Foods miała miejsce zaraz po przejęciu przez Amazona i dotyczyła między innymi awokado, łososia pochodzącego z hodowli prowadzonej w sposób zrównoważony, czy ekologicznych jabłek. Obniżka wygenerowała skok w odwiedzalności sieci  w dniach i tygodniach po jej ogłoszeniu. Kolejna obniżka miała miejsce w zeszłym miesiącu, kiedy to sieć ogłosiła zniżki na 20 dodatkowych pozycji, w tym indyki bez antybiotyków.

Zamieszanie medialne wokół posunięć Amazona pomogło przynieść wzrost sprzedaży w miesiąc po zamknięciu transakcji. To sugeruje, że nowi klienci mogli zostać przyciągnięci do Whole Foods dzięki obietnicy niższych cen – ocenia Grom.

- Choć koszyk jest nadal o 1,1 proc. tańszy niż przed przejęciem, na Amazonie ciąży obowiązek pokazania klientom, że strategia obniżki cen jest dla niego ważna. Wykazanie się stale niższymi cenami będzie miało kluczowe znaczenie dla utrzymania tych nowych klientów - powiedział Grom.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,70

  • Śr

    1,34

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.