REKLAMA
REKLAMA

Aplikacje i strony mobilne napędzają sprzedaż w e-sklepach

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 11 września 2013 12:09

Według najnowszych badań firmy mGenerator.pl, rozwiązania mobilne w polskich sklepach internetowych zwiększają sprzedaż - tak uważa aż 73 proc. właścicieli i menadżerów. Wykorzystanie mobilnych aplikacji i stron w e-sklepie to także dobry sposób na jego wypromowanie - twierdzi ponad trzy czwarte badanych.

REKLAMA

Co czwarty rodzimy sklep internetowy posiada stronę mobilną lub dedykowaną aplikację na smartfony, wynika z badań mGenerator.pl. Najpopularniejsze są strony zoptymalizowane na potrzeby smartfonów, które posiada 79 proc. sklepów, deklarujących stosowanie rozwiań mobilnych. W tej grupie jedynie 13 proc. respondentów ma zarówno stronę mobilną, jak i aplikację. Najmniejszy odsetek stanowią te, które wykorzystują wyłącznie aplikacje mobilne - 8 proc

- Takie rozwiązania zdobyły już ogromną popularność na Zachodzie - mówi Piotr Krawiec, dyrektor generalny mGenerator.pl. - Ich szerokie wykorzystanie spowodowane jest m.in. oszczędnością transferu, ergonomią oraz koniecznością dostosowania się do rosnących wymagań użytkowników. Dzięki wbudowanemu w aplikacje systemowi powiadomień typu push, sklepy mogą utrzymywać stały kontakt z klientami, informując ich na bieżąco o czasowych promocjach, rabatach czy akcjach specjalnych - dodaje Piotr Krawiec.  

Powodów do wdrożenia rozwiązań mobilnych jest wiele. Najważniejszy z nich to zwiększenie dostępności sklepu, na które wskazuje zdecydowana większość badanych - 71 proc. Jest to podyktowane chęcią zapewnienia dostępu do oferty sklepu w praktycznie każdych warunkach, np. w drodze do pracy, w przerwie na lunch czy podczas zakupów u konkurencji. Według 65 proc. badanych posiadanie takich rozwiązań wynika z konieczności dostosowania się do wymagań klienta, który już dziś dysponuje niezbędnymi narzędziami, pozwalającymi mu robić zakupy mobilne. Na trzecim miejscu, wśród korzyści wynikających z posiadania aplikacji mobilnych, znalazło się postrzeganie sklepu za bardziej innowacyjny. Te trzy elementy w konsekwencji przełożą się na zwiększenie sprzedaży oraz popularności e-sklepu.

To najważniejsze pytanie, które zadają sobie sklepy, chcące wyjść naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom mobilnych klientów. Zdecydowana większość z nich skłania się ku stronom zoptymalizowanym na potrzeby smartfonów i tabletów. Część natomiast korzysta z obu tych rozwiązań naraz. - Stając przed takim dylematem nie warto iść za większością, lecz przeanalizować własne potrzeby. Stworzenie aplikacji mobilnej jest oczywiście droższe, jednak daje sklepowi większe możliwości wykorzystania potencjału smartfona lub tabletu - mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl. Poniżej przedstawiamy zestawienie najważniejszych cech, na które należy zwrócić uwagę dokonując takiego wyboru. 

  • Anteq 2013-09-12 09:47:15

    A gdzie te cechy, o których jest w ostatnim akapicie?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA