Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Aplikacje i strony mobilne napędzają sprzedaż w e-sklepach

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 11 września 2013 12:09

Według najnowszych badań firmy mGenerator.pl, rozwiązania mobilne w polskich sklepach internetowych zwiększają sprzedaż - tak uważa aż 73 proc. właścicieli i menadżerów. Wykorzystanie mobilnych aplikacji i stron w e-sklepie to także dobry sposób na jego wypromowanie - twierdzi ponad trzy czwarte badanych.

Co czwarty rodzimy sklep internetowy posiada stronę mobilną lub dedykowaną aplikację na smartfony, wynika z badań mGenerator.pl. Najpopularniejsze są strony zoptymalizowane na potrzeby smartfonów, które posiada 79 proc. sklepów, deklarujących stosowanie rozwiań mobilnych. W tej grupie jedynie 13 proc. respondentów ma zarówno stronę mobilną, jak i aplikację. Najmniejszy odsetek stanowią te, które wykorzystują wyłącznie aplikacje mobilne - 8 proc

- Takie rozwiązania zdobyły już ogromną popularność na Zachodzie - mówi Piotr Krawiec, dyrektor generalny mGenerator.pl. - Ich szerokie wykorzystanie spowodowane jest m.in. oszczędnością transferu, ergonomią oraz koniecznością dostosowania się do rosnących wymagań użytkowników. Dzięki wbudowanemu w aplikacje systemowi powiadomień typu push, sklepy mogą utrzymywać stały kontakt z klientami, informując ich na bieżąco o czasowych promocjach, rabatach czy akcjach specjalnych - dodaje Piotr Krawiec.  

Powodów do wdrożenia rozwiązań mobilnych jest wiele. Najważniejszy z nich to zwiększenie dostępności sklepu, na które wskazuje zdecydowana większość badanych - 71 proc. Jest to podyktowane chęcią zapewnienia dostępu do oferty sklepu w praktycznie każdych warunkach, np. w drodze do pracy, w przerwie na lunch czy podczas zakupów u konkurencji. Według 65 proc. badanych posiadanie takich rozwiązań wynika z konieczności dostosowania się do wymagań klienta, który już dziś dysponuje niezbędnymi narzędziami, pozwalającymi mu robić zakupy mobilne. Na trzecim miejscu, wśród korzyści wynikających z posiadania aplikacji mobilnych, znalazło się postrzeganie sklepu za bardziej innowacyjny. Te trzy elementy w konsekwencji przełożą się na zwiększenie sprzedaży oraz popularności e-sklepu.

To najważniejsze pytanie, które zadają sobie sklepy, chcące wyjść naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom mobilnych klientów. Zdecydowana większość z nich skłania się ku stronom zoptymalizowanym na potrzeby smartfonów i tabletów. Część natomiast korzysta z obu tych rozwiązań naraz. - Stając przed takim dylematem nie warto iść za większością, lecz przeanalizować własne potrzeby. Stworzenie aplikacji mobilnej jest oczywiście droższe, jednak daje sklepowi większe możliwości wykorzystania potencjału smartfona lub tabletu - mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl. Poniżej przedstawiamy zestawienie najważniejszych cech, na które należy zwrócić uwagę dokonując takiego wyboru. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Anteq 2013-09-12 09:47:15

    A gdzie te cechy, o których jest w ostatnim akapicie?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,52

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.