AT Kearney: Potrzeby i oczekiwania klientów są inne dla różnych grup produktów

Autor: www.dlahandlu.pl 24 kwietnia 2013 12:47

AT Kearney: Potrzeby i oczekiwania klientów są inne dla różnych grup produktów

Sklepy internetowe wciąż nie mają pomysłu jak dostarczyć klientom przyjemności zakupowych, jakie mogą wynikać np. z wyboru kawy, czekoladek czy wina. Podczas tworzenia oferty on-line sklepy zapominają, że potrzeby i oczekiwania klientów są inne dla różnych grup produktów - powiedział Jarosław Podsiadło, ekspert AT Kearney.

W procesie zakupowym mamy do czynienia z dualizmem zachować klientów. - Z jednej strony kupujemy produkty rutynowe. W ich wypadku chcemy poświęcić na ich zakup jak najmniej czasu, chcemy płacić za nie konkurencyjną cenę i kupujemy je, jeśli są na liście zakupowej. Należy pamiętać, że właśnie na tych produktach jest najmniejsza marża. Z drugiej strony w ofercie sklepów znajdują się produkty impulsowe, a ich wybór może dostarczyć klientom przyjemności. W ich wypadku ważne jest doświadczenie zakupowe. Klienci kupują je, jeśli je widzą. Właśnie na tego typu produktach sklepy on-line moga zarabiać - wyjaśnia Jarosław Podsiadło.

Sklepy różnie radzą sobie z tego typu wyzwaniem. Przykładem może być Auchan, który ruchomił nowatorski system zakupów on-line "Auchan Hybrid". Klienci mogą zamawiać przez internet produkty sypkie, natomiast towary świeże typu warzywa, owoce oraz mięso mogą wybierać na specjalnie zorganizowanym stoisku zlokalizowanym w pobliżu punktu "drive".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane