Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

AT Kearney: Potrzeby i oczekiwania klientów są inne dla różnych grup produktów

Autor: www.dlahandlu.pl 24 kwietnia 2013 12:47

AT Kearney: Potrzeby i oczekiwania klientów są inne dla różnych grup produktów

Sklepy internetowe wciąż nie mają pomysłu jak dostarczyć klientom przyjemności zakupowych, jakie mogą wynikać np. z wyboru kawy, czekoladek czy wina. Podczas tworzenia oferty on-line sklepy zapominają, że potrzeby i oczekiwania klientów są inne dla różnych grup produktów - powiedział Jarosław Podsiadło, ekspert AT Kearney.

W procesie zakupowym mamy do czynienia z dualizmem zachować klientów. - Z jednej strony kupujemy produkty rutynowe. W ich wypadku chcemy poświęcić na ich zakup jak najmniej czasu, chcemy płacić za nie konkurencyjną cenę i kupujemy je, jeśli są na liście zakupowej. Należy pamiętać, że właśnie na tych produktach jest najmniejsza marża. Z drugiej strony w ofercie sklepów znajdują się produkty impulsowe, a ich wybór może dostarczyć klientom przyjemności. W ich wypadku ważne jest doświadczenie zakupowe. Klienci kupują je, jeśli je widzą. Właśnie na tego typu produktach sklepy on-line moga zarabiać - wyjaśnia Jarosław Podsiadło.

Sklepy różnie radzą sobie z tego typu wyzwaniem. Przykładem może być Auchan, który ruchomił nowatorski system zakupów on-line "Auchan Hybrid". Klienci mogą zamawiać przez internet produkty sypkie, natomiast towary świeże typu warzywa, owoce oraz mięso mogą wybierać na specjalnie zorganizowanym stoisku zlokalizowanym w pobliżu punktu "drive".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,98

  • Śr

    7,93

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.