Badanie: 4 na 10 polskich e-konsumentów kupi prezenty świąteczne na smartfonie

Autor: dlahandlu.pl 12 grudnia 2018 15:13

Badanie: 4 na 10 polskich e-konsumentów kupi prezenty świąteczne na smartfonie Fot. materiały prasowe

W europejskim badaniu Mastercard 68 proc. konsumentów uznało, że zdarza im się robić zakupy mobilne okazjonalnie. Natomiast 13 proc. badanych deklaruje, że robi internetowe zakupy wyłącznie na smartfonie.

Niemal co piąty internauta (18%) deklaruje w badaniu Mastercard, że kupuje mobilnie częściej niż raz w tygodniu, co jest najwyższym wynikiem w Europie, a raz w tygodniu – 27%. Ogólnie zatem już niemal co drugi (45%) polski e-konsument robi zakupy w ten sposób raz w tygodniu lub częściej, a wyższe wskaźniki odnotowano jedynie w dwóch krajach – w Niemczech i Wielkiej Brytanii (po 48%).

Spośród wszystkich transakcji realizowanych przez ankietowanych z Polski co czwarta (25%) jest dokonywana mobilnie. Pod względem koszyka mobilnych zakupów prym w Europie wiodą Niemcy (31%), zaś stawkę zamykają Rosja i Francja (po 20%).

Internetowe zakupy w telefonie Polacy doceniają przede wszystkim za szybkość (63% wskazań, najwięcej w Europie), płatności typu „one-click” (33%) oraz prostą nawigację (24%). Prawie 4 na 10 polskich internautów (38%) deklaruje, że w tym roku kupi mobilnie część świątecznych prezentów. Pod tym względem w Europie najbardziej postępowi są Włosi (48%), a konserwatywni – Holendrzy, spośród których 46% nie zrobi przed świętami żadnych mobilnych zakupów. 

Zgodnie z wynikami badania Mastercard polscy internauci najczęściej kupują mobilnie w domowym zaciszu, na kanapie (82%) lub w łóżku (33%). Niemal połowa (49%) e-konsumentów robi takie zakupy w dni robocze między 17:00 a 21:00.  W okresie przedświątecznym co piąty ankietowany (21%) kupuje mobilnie prezenty będąc w pracy lub na uczelni, zaś 40% robi to między godziną 12:00 a 17:00. Możliwość kupowania w biegu sprawdza się również m.in. podczas czekania na autobus lub pociąg (11% wskazań).

Przeczytaj także:

Polscy internauci kupują na smartfonach najczęściej ubrania i akcesoria (54%), przedmioty związane z kulturą – książki, bilety do kina, teatru i na koncerty (44%) oraz elektronikę (43%). Przy zakupach mobilnych polscy internauci chętnie korzystają z aplikacji na telefon. Deklaruje tak 81% ankietowanych w badaniu Mastercard.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Ewa 2018-12-17 15:01:21

    Też w tym roku kupiłam prezent mojemu mężowi przez smartfona. Nie małam czasu na chodzenie po galeriach, więc tlko weszłam na strone Pat&Rub, wybrałam zestaw 'dla Misia' i nacisnęłam "kup teraz" ;p

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    1,42

  • Min

    1,08

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6596
Ilość aktualnych ofert: 296011

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.